Avatar billede howie Nybegynder
22. september 1999 - 19:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

SB 128 PCI BULK-HJÆÆLP!!!

Jeg kan ikke få mit SB 128 installeret korrekt pga. vrøvl med resourceindstillingerne. Kortet er leveret med indstilling IRQ 11, og den kan ikke ændres i windows. Derfor har jeg gjort, som der stod i manualen, nemlig ændre IRQ-indstillingen i BIOS, hvor jeg har sat IRQ 11 til legacy isa, men uden resultat. Håber, der er en venlig sjæl, som kan hjælpe.
Avatar billede dice Nybegynder
22. september 1999 - 20:05 #1
Der er mulighed for at ændre irq i windows ved at åbne instillinger - kontrolpanel - system - enhåndskåndterigen  vælg lydkort og enskaber
fraklik derefter brug automatiske indstillinger og nu kan du vælge mellem andre resourser
Avatar billede howie Nybegynder
22. september 1999 - 20:12 #2
Det har jeg prøvet, men den skriver, at denne indstilling kan ikke ændres (IRQ11).
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 20:55 #3
du skal selvfølgelig ikke sætte den til legacy ISA når det er et PCI kort du har!!!!

jeg vil gætte på at det måske sidder i PCI slot 1 og du samtidig har et AGP grafikkort, så prøv at fæytte det over på en anden PCI slot..

i din BIOS kan du også definere IRQ for hver af de enkelte PCI slots, hvis det ikke hjælper at flytte kortet
Avatar billede Slettet bruger
23. september 1999 - 10:37 #4
En god ide er at flytte kortet, men hvis det ikke hjælper kan det være at driverne går ind og konflikter med noget af dit andet hardware, du kan evt. prøve at hente de nyeste drivere på producentens hjemmeside.
Avatar billede howie Nybegynder
23. september 1999 - 19:06 #5
Jeg har prøvet alt dette. I min BIOS(Award) kan jeg ikke definere IRQ for enkelte slots, men jeg kan deaktivere de enkelte IRQ's. Ledige IRQ's på mit system er 5 og 9, og hvordan får jeg så flyttet lortet der hen?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. september 1999 - 21:24 #6
det skulle det selv gøre...
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. september 1999 - 20:09 #7
Det, du kan gøre, er, at deaktivere diverse ting i din PC. F.eks. mus eller netkort, joystick osv. Genstart din pc og hvis win ikke selv har løst dit problem, burde du nu have mulighed for at ændre IRQ på dit lydkort, da der jo nu ikke er så mange i brug.
Avatar billede howie Nybegynder
24. september 1999 - 22:37 #8
Til fatboy.
DEt har jeg lige prøvet, men uden resultat
Avatar billede razmataz Nybegynder
25. september 1999 - 07:12 #9
Det kunne måske også hjælpe at fjerne den hardware der laver konflikten med lydkortet ( IRQ 11 ). Og lade maskinen starte op for selv at installere kortet. Men hva' vi kender vel alle Microsoft?
Avatar billede howie Nybegynder
25. september 1999 - 07:31 #10
Den deler IRQ11 med "IRQ-holder til PCI-styring", men hvorfor helvede kan jeg ikke finde den i enhedshåndtering?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. september 1999 - 14:32 #11
fordi "IRQ-holder til PCI-styring" bare betyder at andre enheder bruger samme ICQ....

fatboy>> hvad fanden hjælper det at fjerne joystick? det siddder på lydkortet.. og musen kan man nok ikke undvære... og der er det desuden COM porten der skal fjernes, så
Avatar billede howie Nybegynder
25. september 1999 - 20:20 #12
Jeg bygger det om til en raket, og sender det til månen!!!
Avatar billede howie Nybegynder
27. september 1999 - 06:45 #13
Hurra!!! Det er fikset! Hvordan, må guderne vide, men her til morgen, da jeg kom hjem fra arbejde, virkede det pludselig. Men jeg ved ikke rigtig, hvem der skal have points. ellers tak for hjælpen.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. september 1999 - 15:17 #14
selv tak