Avatar billede guttler Nybegynder
01. februar 2004 - 19:54 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Diskette-drev virker ikke

Mit diskette drev virker pludseligt ikke og når jeg starter op får jeg en meddelelse "Incorrect drive A type - run Setup"

Jeg har så prøvet at skifte a-drevet, men det ændrer ikke noget. Hvis jeg undlader at have et a-drev i maskinen ved opstart, får jeg bare en fejl om at der mangler et a-drev.

Jeg har også prøvet at fjerne a-drevet i hardvare-opsætningen, men det hjælper heller ikke noget.

Hvis jeg går ind i "Setup" ved opstart ser det umiddelbart ud som om at den er sat til det rigtige type a-drev. Jeg har heller ikke ændret på det før, så jeg tvivler på at der er her løsningen er gemt...

Er der nogen der har nogen ideer???

Vh

Chr
Avatar billede kobe14 Nybegynder
01. februar 2004 - 19:55 #1
Luk det ene spørgsmål!
Avatar billede guttler Nybegynder
01. februar 2004 - 19:56 #2
Det har jeg gjort nu :-) Sorry, my mistake...:-(
Avatar billede peet-49 Novice
01. februar 2004 - 20:21 #3
Hvis du ikke bruger A-drevet, kan du fjerne det i bios.
Avatar billede guttler Nybegynder
01. februar 2004 - 20:32 #4
ok, det kan godt være det ikke var helt tydeligt...Jeg VIL GERNE have mit a-drev til at virke! :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. februar 2004 - 20:44 #5
Jeg kunne godt regne ud, at du gerne ville behold A-drevet :)
Jeg synes det lugter langt væk af spyware, eller hacker-ligende software.. så skal der en hijackthis til..
Det er jo også være et legitimt program, der er indstillet til at check A-drevet ved startop.. f.eks. antivirus program, som f.eks. Norton Antivirus, eller andet..
Avatar billede fromsej Praktikant
01. februar 2004 - 21:05 #6
Tjek din BIOS, alt hvad den siger om floppy, og skriv det evt herind.
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
01. februar 2004 - 21:06 #7
prøv at hente "ad-aware" på download.com... det vil måske hjælpe...
Avatar billede guttler Nybegynder
01. februar 2004 - 22:35 #8
Jeg har både virus-scan, hi-jack this og ad-aware installeret og opdateret. Og de melder ikke om noget usædvanligt. Jeg tager nu en fuld virus-scan og ser om det skulle gøre noget.

--> Fromsej:  Hvordan tjeker man sin BIOS for hvad den siger om a-drevet??
Avatar billede fromsej Praktikant
01. februar 2004 - 22:37 #9
Det er ikke nemt at svare på, når jeg ikke ved hvilken BIOS du har.*S*
Har du et link til en manual på dit bundkort?
Avatar billede guttler Nybegynder
01. februar 2004 - 22:45 #10
øøøhh...altså det er en Siemens Xpert computer :-) Kan du bruge det til noget?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. februar 2004 - 22:55 #11
guttler> Der må være et model nummer (el.lign) til computeren.. så kan vi finde den på nettet, og måske finde ud af hvilket bundkort den har..
Med mindre at du selv har et link til computere, på nettet?
Avatar billede guttler Nybegynder
01. februar 2004 - 23:04 #12
ok, den hedder en Xpert 8522 - 12/128 vke. Er det det ?
Avatar billede guttler Nybegynder
01. februar 2004 - 23:05 #13
Det står oven på låget på et klistermærke. Der står også identitetsnr. og andre ting
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. februar 2004 - 23:10 #14
Ja, det var lidt tættere på.. men jeg løber hele tiden ind i websites, der sælger hukommelse til Xpert 8522 :)
Hvor har du købt dyret henne? Er der andre numre på den?
Avatar billede guttler Nybegynder
01. februar 2004 - 23:15 #15
Jeg har købt den i Computercity (i mangel på viden om computerforretninger på det tidspunkt :-)) Der er et OEM nr. Xpert_8xxx BS002 AP006. Identitetsnr. er : YAHN063192. Så er der et ABN: K559-V532-26.
Avatar billede fromsej Praktikant
01. februar 2004 - 23:17 #16
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 - info om PC
Prøv lige om ikke Aida kan finde de informationer om dit bundkort vi skal bruge.
Avatar billede guttler Nybegynder
01. februar 2004 - 23:37 #17
ok, nu har jeg hentet Aida. Hvor finder jeg det om bios og a-drev?
Avatar billede fromsej Praktikant
01. februar 2004 - 23:44 #18
Kør aida, i vinduet til venstre klikker du på PC, og så på Opsummering, bevæg så musepilen ned over Motherboard, så burde der komme link til dit bundkort frem.
Avatar billede guttler Nybegynder
01. februar 2004 - 23:49 #19
Der står at Motherboard navnet er Ukendt!?! Men at chipsettet er Intel 82440BX/ZX. BIOS typen er Phoenix (06/25/99)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. februar 2004 - 23:51 #20
Hmm, så må vi se hvad vi kan finde udfra det.*S*
Avatar billede guttler Nybegynder
01. februar 2004 - 23:52 #21
Tja, det er åbenbart ikke let :-D
Avatar billede fromsej Praktikant
01. februar 2004 - 23:55 #22
Jeg har flyttet dig over i "besvares", så kigger jeg på det i morgen eftermiddag.
Men det gør ikke noget, hvis der er en anden der finder manualen i mellemtiden.
Avatar billede guttler Nybegynder
02. februar 2004 - 00:05 #23
ok, fint fint. Jeg må også hellere komme i seng... Tak for det så langt :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
02. februar 2004 - 17:27 #24
http://manuals.fujitsu-siemens.com/HOMEPC/BOARDS/INTEL/VC820/73761101.pdf
Jeg er ikke sikker på det er den rigtige manual, men udfra de informationer jeg har er det et godt bud.
I kapitel 3 (Overview of BIOS features) skal du finde table 63, der er den indstilling du skal tjekke.
Læs hele kapitel 3 for at få en idé om din BIOS opbygning, print det evt ud, så du har det på skrift når du skal i BIOS.
Avatar billede guttler Nybegynder
02. februar 2004 - 21:37 #25
Jeg har nu fundet ud af at det var kablet til a-drevet der var vendt forkert!! :-) Så nu virker det. "Den røde side skal altid vende hen måde pin 1" er lektien! Uanset om det så ser ud som om kablet vender på hovedet...

Men tak for hjælpen alle sammen!!
Avatar billede fromsej Praktikant
02. februar 2004 - 21:42 #26
Velbekomme, utroligt egentlig at vi ikke kom på den idé. ;o)
Avatar billede guttler Nybegynder
02. februar 2004 - 21:44 #27
ja, jeg havde a-drevet ude for et par måneder siden eller tre, og syntes nu ikke det var særligt indviklet at sætte det i igen. men det var det altså :-) Håber der er andre der læser dette her, før de skriver et lignende spørgsmål :-D