Avatar billede kac Nybegynder
01. februar 2004 - 12:26 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

hvor finder jeg drivers til højtalere

Hvor kan jeg finde en driver til højtalere: Amitech HiFi Speaker System? På forhånd tak.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. februar 2004 - 12:35 #1
Dine højtalere bruger ikke drivere. Det gør derimod dit lydkort og for at vi kan finde ud af hvilken driver du skal bruge, skal vi vide nøjagtigt hvilket lydkort (evt. lydchip på bundkortet) som sidder i din maskine. Hvis du ikke ved det, er her lidy hjælp ;o)

Hent dette lille program, som du pakker ud et eller andet sted på din HDD, (jeg ville vælge skrivebordet) hvorefter du gemmer den udpakkede mappe hvor du finder det passende. (hos mig - C:\Programmer) Opret evt. en genvej til .exe-filen i mappen, som du placerer på dit skrivebord. Programmet er i stand til, at fortælle dig næsten alt om din pc. Og i de fleste tilfælde, vil der også ud for de enkelte dele i pc'en, være et link til steder på Internettet, hvor du kan finde den rigtige driver.

http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. februar 2004 - 12:37 #2
Det er også nødvendigt at vide, hvilet styresystem du bruger, da der er forskellige drivere til de forskellige versioner af Windows.
Avatar billede ultima Nybegynder
01. februar 2004 - 12:37 #3
www.amitech.dk inde i E-support driver/download
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. februar 2004 - 12:40 #4
Ikke sikkert "ultima" - vi får at vide det er Amitech højtalere, men ikke hvilket lydkort spørgeren har.
Men som så mange andre går du øjensynligt efter guldet i stedet for at levere noget seriøs support.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2004 - 12:43 #5
Enig!
Avatar billede kac Nybegynder
01. februar 2004 - 12:43 #6
ultima>Kunne ikke rigtig bruge siden, da der ikke står noget om højtalere.
victor-1> Ja jeg glemte i farten at tjekke hvilket lydkort der er i maskinen, men skal derhen imorgen igen og så kan jeg tjekke det.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. februar 2004 - 12:48 #7
Ok kac, du vender bare tilbage når du har oplysningerne, så skal vi nok finde den driver ;o)

Tak john_stigers :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. februar 2004 - 11:33 #8
og så et P.S. En anden gang, så læg spm. i en anden kategori end "printere". Sammenhængen er i hvert fald ikke helt åbenlys for mig... :-)

Så er du sikret større chance for at fange mennesker med den rette viden.
Avatar billede kac Nybegynder
04. februar 2004 - 14:20 #9
ole madsen> Det må du sørme undskylde at jeg kom til at lave en fejl, skal aldrig ske igen. Tror jeg ikke.....Det er noget skidt når mennesker ikke er fejlfri:-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. februar 2004 - 14:37 #10
Ja det er jo noget værre noget ;-)

Heldigvis var der jo en håndfuld kompetente mennesker her også.....
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. februar 2004 - 17:21 #11
Har du så fundet ud af hvilket lydkort det er, vi skal finde den driver til ?
Avatar billede kac Nybegynder
05. februar 2004 - 11:00 #12
victor-1> Jeg tror ikke at der overhovedet er noget lydkort i, fandt ikke noget da jeg tjekkede, så jeg skal nok have fat i et først:-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2004 - 11:54 #13
Hmm - dine højttalere er vel sat til i et stik i computeren, ikke?

Så er der med 99,9% sansynlighed også lydkort i maskinen. Med mindre det er et stik på forsiden af PC´en, hvor ledningen havner blindt inde i maskinen.

Men har stikket du sætter højttaleren til, forbindelse til bundkortet på én eller anden måde, så er der altså også et lydkort.
Avatar billede kac Nybegynder
06. februar 2004 - 12:31 #14
ole madsen> Det kan godt være at jeg er dum, men så dum er jeg altså heller ikke. Har tjekket om der er lydkort i og det er der ikke!Og nej de er ikke sat til et stik foran på pc'en, hvor dum tror du jeg er???God weekend:-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2004 - 13:27 #15
Nåja - jeg kender dig jo ikke, og kender ikke "dumhedsgraden" ;-)

Men da du jo starter med at bed om drivere til højttalerne, ville jeg da umiddelbart gå ud fra at de er sat til i PC´en. Og er de sat til i PC´en, er der jo rimelig grund til at antage, at der er et lydkort.

Vær opmækrsom på at visse lydkort, bygget ind på bundkortet, faktisk ikke kan detekteres, før man installerer driveren. (jeg har selv et af slagsen, som selv WinXP ikke finder, før jeg installerer driveren).

Selv god weekend :-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. februar 2004 - 18:37 #16
Hvis der kan sættes højtalere til pc'en, er der også som minimum en lydchip monteret på bundkortet. (onboard lyd)
Så hvis du med programmet AIDA32 har fundet ud af hvilket bundkort/lydchip der er monteret i maskinen, skulle det ikke være vanskeligt at finde den rigtige driver, da der vil blive angivet et link til et side på Internettet, hvor du kan finde den.

Skulle du alligevel ikke kunne finde ud af det (selvom du ikke er dum) ;o) - oplyser du bare her hvad det er vi skal finde drivere til.

(du bør afvise dit eget svar)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 18:17 #17
"kac" - skal vi ikke få afsluttet her, eller i hvert fald komme videre ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. marts 2004 - 02:34 #18
"kac" ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2004 - 12:22 #19
kac er ikke kendt for at kunne lukke sine spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/81517
Avatar billede kac Nybegynder
18. juli 2004 - 14:12 #20
john stigers> Nej jeg lukker ikke spørgsmål før jeg er sikker på at jeg har fået den rette hjælp og nogen gange kan der gå lidt tid inden jeg når at få tjekket problemet igen, da jeg har lidt travlt og ikke kan sidde her og tjekke spørgsmål og svar hele tiden, som en anden point jæger. Men nu skal jeg lukke dette spørgsmål...Desuden har du da ikke hjulpet i dette spørgsmål, så jeg kan ikke se hvorfor du kommer med kommentarer. Jeg troede dette var et sted man hjalp folk og ikke nedgjorde dem fordi de ikke lige gør det du synes er mest korrekt!!!! Men jeg tog åbenbart fejl...Kan dog trøste mig med at jeg har fået masser af hjælp fra andre rare mennesker!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2004 - 17:33 #21
kac> Jeg er såmænd rar nok, det er nok snarere dig der er doven når du ikke reagerer på eksperten mails....

(Men nu skal jeg lukke dette spørgsmål...) du har jo ikke lukket det?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. juli 2004 - 18:23 #22
I modsætning til john_stigers (som i øvrigt ER rar), har jeg vist (i denne tråd) forsøgt at hjælpe dig. Og to gange, henholdsvis d. 23/02-2004 og d. 07/03-2004 har jeg bedt dig pænt om, at komme videre her eller ganske enkelt afslutte (lukke).

Jeg har den samme holdning som John med hensyn til, at få fulgt op på sine ting og det er du ikke ret god til. Og minsanten om du ikke, i stedet for at komme med en kommentar jeg kan bruge for at hjælpe videre, bruger tiden på, at brokke dig over en venligt ment kommentar fra John.

Da du i sin tid fik din pc/bundkort, fulgte der antageligt en driver-cd med. Den skulle indeholde driveren til onboard lyden. Kan du ikke få det til at virke, må du fortælle hvad det er for et bundkort, så vi kan finde den driver til dig.

Jeg tillader mig hermed at smide et svar, så du i hvert fald har mulighed for at lukke, hvis mine kommentarer skulle ha' hjulpet dig.
Avatar billede kac Nybegynder
19. juli 2004 - 00:03 #23
john stigers> Jeg tvivler såmænd ikke på at du er rar, men som sagt så har jeg ikke haft mulighed for at undersøge hvilket bundkort osv. det var, da jeg ikke kunne komme til maskinen og så er jeg bestemt ikke doven, men har en meget travl hverdag og kan desværre ikke tjekke mails hver dag, så derfor har jeg ikke fået svaret..
Avatar billede kac Nybegynder
19. juli 2004 - 00:07 #24
victor-1> Som jeg har nævnt før var det ikke min computer og jeg har desværre ikke haft mulighed for at tjekke det før nu og ikke haft tid til at finde oplysningerne til dig, men jo du var en hjælp da jeg vidste hvad jeg skulle gå efter. Det havde du jo skrevet, så derfor får du pointene. Fremover skal jeg prøve at afslutte spørgsmålene så hurtigt så muligt, så jeg ikke træder nogen over tæerne:-) Jeg undskylder hermed for min sløsethed!!!!!
Avatar billede kac Nybegynder
19. juli 2004 - 00:08 #25
Håber alle er tilfredse nu og tak for hjælpen:-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juli 2004 - 00:12 #26
"Jeg undskylder hermed for min sløsethed" - ACCEPTERET ;o)
Takker for pointene *S*
Avatar billede kac Nybegynder
19. juli 2004 - 00:19 #27
victor-1> Takker:-) Har dårlig samvittighed og undskylder selvfølgelig også overfor john stigers for mit sure opstød......Skal nok blive bedre til det her med eksperten!!That is a promise...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juli 2004 - 00:50 #28
Vi holder dig fast på den kommentar "kac" ;o)

Et af de helt store problemer her på E er, at de skrevne kommentarer ofte bliver opfattet helt anderledes en de var tiltænkt.

Tager vi f.eks. John's kommentar (som jo egentlig var til mig), er jeg helt sikker på, at du i første omgang opfattede det som et lille angreb på din bruger, hvad jeg er HELT sikker på det ikke var. Hvorimod jeg opfattede det som en venligt ment kommentar om, at jeg måske ikke skulle regne med, at høre mere fra dig *S*

Men never mind - ser frem til at møde dig i en anden tråd en anden god gang - specielt nu, hvor du har lovet bod og bedring :o)

Fortsat go'vind - /victor-1