Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
01. februar 2004 - 12:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Programmeret stavekontrol

Jeg leder seriøst efter en stavekontrol der kan bruges i et textarea.

Kan det mon lade sig gøre at koble en stavekontrol på en tekstboks, som gør at den der skriver i boksen kan få forslag til rettelser i teksten, men selv kan vælge fra, som det kendes fra tekstbehandlingsprogrammer m.m.

Jeg skal så have alle ordene liggende i en database hvor jeg ka tilføje/fjerne ord.
Michael
Avatar billede r*nger Nybegynder
01. februar 2004 - 17:47 #1
Her er en artikel om hvordan man gør:
http://www.zend.com/zend/spotlight/spellchecking.php

.. men det er ikke noget afsindigt simpelt trick at lave sdavekondrol..
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
01. februar 2004 - 18:07 #2
kan man ikke downloadet den i et færdigt scripts, ka meget bedre arbejde udfra et færdigt script!
Avatar billede r*nger Nybegynder
01. februar 2004 - 18:42 #3
Der er kode eksempler i artiklen ..

Under alle omstændigheder skal det ned og vende om serveren, så du får ikke 'live' stave-kontrol, ligesom i Word..
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
01. februar 2004 - 21:07 #4
...og? :-)
Avatar billede r*nger Nybegynder
01. februar 2004 - 21:35 #5
... !
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
01. februar 2004 - 22:28 #6
lol ... derfor vil jeg gerne ku downloade et færdigt script som jeg kan arbejde udfra!! kan du evt. hjælpe til?
Avatar billede r*nger Nybegynder
01. februar 2004 - 22:44 #7
http://simon.incutio.com/archive/2003/03/18/#phpAndJavascriptSpellChecker

Til en afveksling er google på pladsen.. Det ser godt nok lækkert ud!
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
01. februar 2004 - 23:14 #8
lægger disse tre filer ud
SpellChecker.class.php
index.php
speling.js

men kan ikke få det til at virke.
www.michaelb.dk/spellecheck/
Avatar billede r*nger Nybegynder
02. februar 2004 - 00:05 #9
Warning: tempnam(): open_basedir restriction in effect. File(/tmp) is not within the allowed path(s): (/home/web/web11058:/var/tmp:/usr/local/lib/php) in /home/web/web11058/spellecheck/SpellChecker.class.php on line 17

Du skal lige have rettet til hvor den kigger efter spell-check-filen (og det skal ikke være i /tmp)

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/web/web11058/spellecheck/SpellChecker.class.php on line 19

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/web/web11058/spellecheck/SpellChecker.class.php on line 20

Og den prøver at skrive til en fil .. kan/må du det på dit webhotel?

Warning: shell_exec(): Cannot execute using backquotes in Safe Mode in /home/web/web11058/spellecheck/SpellChecker.class.php on line 22

Den prøver at køre noget.. og det må den ikke pga. safe_mode .. lad mig lige chekke om det overhovedet er nødvendigt..?

Warning: unlink(): No such file or directory in /home/web/web11058/spellecheck/SpellChecker.class.php on line 25

Den prøver at slette noget, og det må den ikke, re ovenstående..

vender tilbage..
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
10. februar 2004 - 14:10 #10
hvor bliver hjælpen af :-)

"vender tilbage.."
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
13. februar 2004 - 13:51 #11
lukker