Avatar billede jtr Nybegynder
29. januar 2004 - 12:41 Der er 8 kommentarer

DVD til MPEG

Hej kloge

Findes der et program som kan konvertere en DVD-skive til MPEG-format, hvor DVD'en skal læses i et CD-drev. En "ripper".

Mvh
Jan
Avatar billede norbert Nybegynder
29. januar 2004 - 12:49 #1
Du kan ikke bare rippe den til mpeg. Den skal konverteres til enten vcd eller Svcd. Her er en guide.
http://www.digitalempire.frac.dk/dvdsvcd.shtml
Norbert. :-)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
29. januar 2004 - 12:59 #2
Jeg vil anbefale DivX i stedet. Hvis du kun vil afspille filmen via en computer, for det ser bedre ud (efter min mening)

Gordian Knot kan hjælpe dig.
Avatar billede jtr Nybegynder
29. januar 2004 - 13:27 #3
Jeg takker begge indtil videre. Jeg skal lige hjem og prøve.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
29. januar 2004 - 14:29 #4
Gordian Knot er ikke "for børn", men med lidt omhu får man et flot resultat, og de fleste film kan være på én CD.

http://gknot.doom9.org/

God arbejdslyst
Avatar billede norbert Nybegynder
08. februar 2004 - 11:48 #5
Hej jtr. Hvordan går det her? Har du fået løst dit problem, eller skal vi hjælpe videre?
Norbert :-))
Avatar billede jtr Nybegynder
11. februar 2004 - 08:23 #6
Hej Norbert
Jeg har ikke nået det endnu. Vandskade i kælderen, men jeg kommer til det.
Mvh
Jan
Avatar billede norbert Nybegynder
11. februar 2004 - 10:03 #7
Puha, det lyder ikke så godt - og der kan vi jo ikke hjælpe. Vi venter :-)
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
10. april 2004 - 20:42 #8
Hej igen - har du fået tørret vandet op fra kælderen? Det ville være rart med lidt respons :-)
Norbert :-)