Avatar billede rhellum Nybegynder
29. januar 2004 - 11:33 Der er 2 kommentarer

Spontan reboot

Jeg sidder her med et for mig, STORT problem. Problemet består i at min computer rebooter spontant, oftest mens jeg spiller et spil. Når jeg tjekker logbogen for fejlmeddelelser, får jeg denne:
Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var: 0x0000000a (0x00ffef15, 0x00000002, 0x00000000, 0x8050062a). Et dump blev gemt i : C:\WINDOWS\Minidump\Mini012704-01.dmp.

Jeg har virkelig forsøgt at komme frem til en løsning på de spontane reboots, og det nærmeste jeg lige er kommet indtil videre er at det kan være IRQ konflikter. Både mit lydkort og netkort bruger IRQ19, og da jeg ville ændre det kom så endnu et problem: Fluebenet i "brug automatiske indstillinger" kan jeg ikke få fjernet, og jeg kan derved ikke ændre IRQ indstillingen!

Jeg er ikke 100% på det vil løse mit problem at ændre IRQ'en så hvis nogle af jer har andre forslag så er de MERE end velkomne, for det er VIRKELIG et stort problem  for mig..

Med venlig hilsen
Rasmus Hellum
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
29. januar 2004 - 12:22 #1
prøv at pille et af kortene ud, så kan du jo se om det er en irq konfligt
Avatar billede rhellum Nybegynder
29. januar 2004 - 13:11 #2
jeg har prøvet at pille et af kortene fra, og det var ikke det :(