Avatar billede jsoftware Nybegynder
28. januar 2004 - 22:28 Der er 9 kommentarer

Asus computer vil ikke starte

jeg har et asus a7v266-c bundkort som for et lille stykke tid siden gik ud. de to leds i kabinet fronten begyndte at blinke hurtigt skiftevis og computeren lukkede ned. siden har jeg ikke kunne tænde den. jeg kørte et normalt benchmark som jeg har gjordt før og temperaturen på cpu og mb var konstant den samme som normalt. siden har jeg ikke kunne tænde den. den viser at der er strøm på bundkort via en lille led på det og cpu ser ikke ud til at være beskadigt?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2004 - 23:04 #1
hey

det kan jo være mange ting :)

mm... kører cpu-cooleren?
har du sat pc-speakeren til - bipper den?
Hvis nej - så må vi prøve med en fejlfinding.

fjern alle dele, som ikke er krævet af PC'en for at starte op. Det værende sig:
- diskette drev
- hdd's
- cd-rom/dvd-rom drev
- brændere etc.
- netkort
- lydkort
Avatar billede jsoftware Nybegynder
29. januar 2004 - 08:04 #2
ingenting kører. jeg kan overhovedet ikke tænde for maskinen. det er ligesom at atxkontakten er taget af! den bipper ikke. den blinker ikke. den gør ingenting!
Avatar billede gl.k. Nybegynder
29. januar 2004 - 10:02 #3
Prøv at finde jumperen "clear cmos" på dit bundkort. Reset dit bios (med jumperen og slukket computer!)og håb´ så på, at den vil starte igen.
mvh
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2004 - 11:16 #4
ok.

Mit bud er at PSU'en (strømforsyningen) er defekt.

Mig bekendt ville i hvertfald cpu-cooleren køre hvis BIOS var forkort indstillet!

Du kan teste med en PSU fra en anden PC - ellers kan de ca. erhverves for 2-300,00
Avatar billede jsoftware Nybegynder
29. januar 2004 - 19:55 #5
jeg har nu testet det hele uden Noget hardware(incl cpu) og der sker ingenting. jeg har skiftet psu og der sker ingenting. jeg har også resettet cmos eller realtime clock som det hed på mit bundkort. stadig ingen reaktion.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2004 - 20:09 #6
Det var da som syv fingre i ****

Jamen, så kan det jo næsten kun være bundkortet som fejler.
Det er muligvis sket ved et strømpeak, selvom PSU'en for det meste tager imod :(

Desværre..
Avatar billede jsoftware Nybegynder
30. januar 2004 - 07:36 #7
jeg tror sku også lige pludselig at det er psu. jeg kan se at der kommer lidt strøm på bundkortet men jeg kan ikke tænde strømforsyningen..?!? er det noget der er gået?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
30. januar 2004 - 10:59 #8
Den med blæseren og forkert bios var meget godt at vide.Lært noget.
------
Du havde da skiftet PSU´en, skrev du. Hvorfor tror du nu alligevel, at det er PSU´en, der fejler??? Er der støm på stikkontakten? *s*, jaja,ved godt....
hmm....
læser lige det her:
http://www.techsupportforum.com/computer/topic/show/11066
Avatar billede jsoftware Nybegynder
30. januar 2004 - 14:06 #9
hmm ja.. det lyder lidt suspektiøst..
jeg tror ikke lige jeg køber en ny strømforsyning før jeg har fået et nyt bundkort!