Avatar billede burningice Nybegynder
28. januar 2004 - 21:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Beregne n-antal punkter mellem to punkter

jeg er ikke den store matematik-nørd eller særlig skrap til algoritmer, så det havde været dejligt med lidt hjælp her.

Jeg har lavet mig en GraphicPath og added en curve med tre punkter (start, top og slut). Det er så meningen at jeg vil have en cirkel til at bevæge sig på denne kurve, så til det har jeg en metode der flytter cirklen hen til et givent punkt. Det virker alt sammen sådan set fint nok, bortset fra, at "opløsningen" på denne kurve ikke er særlig høj. Hvis jeg trækker alle punkterne ud ved hjælp af PathData-klassen får jeg kun 7 punkter, hvilket gør at cirklen ikke bevæger sig særlig flydende.

Gør jeg det helt forkert, eller er der en smart måde til at beregne flere punkter der ligger på denne kurve?
Avatar billede odegaard Nybegynder
28. januar 2004 - 22:20 #1
Hvis du kan finde kurvens formel, så er du jo helt ude over det problem.
Hvilken type kurve taler vi om? (cirkel, ellipse, polynomie, hyperbel, logaritmisk, eksponentiel... osv osv)
Avatar billede odegaard Nybegynder
28. januar 2004 - 22:22 #2
øhm efter lidt studeren af GraphicsPath klasssen, kan jeg godt se jeg er lidt på afveje.
Avatar billede burningice Nybegynder
28. januar 2004 - 22:23 #3
jeg har bare brugt .AddCurve, så det er vel op til .Net at finde ud af hvilken kurve det er ?

Ja, det ville være lidt nemmere om jeg kendte formlen for kurven... så det kunne være jeg skulle kigge lidt på det.
Avatar billede odegaard Nybegynder
28. januar 2004 - 22:25 #4
Den har næppe en formel, da det er en blanding af mange kurvetyper (men man kan selvfølgelig altid opstille en formel stykke for stykke :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
28. januar 2004 - 22:27 #5
det jo det
Avatar billede burningice Nybegynder
16. februar 2004 - 14:01 #6
hm.. lader ikke til der umiddelbart er nogen nem løsning... kunne være man skulle kigge lidt på direct-x istedet ? :)