Avatar billede sakki Nybegynder
28. januar 2004 - 17:24 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hyperlink i bannertekst i Adobe Photoshop

Hvordan kan man lave tekst i et topbanner (lavet i Adobe Photoshop) til et hyperlink. Det skal være muligt at klikke på min emailadresse i banneret. Resten af banneret skal IKKE være et hyperlink - kun teksten.

Jeg er nybegynder i Photoshop..:-)
Avatar billede cdc Novice
28. januar 2004 - 17:27 #1
så skal du lave en map på den i en editor, fp eller dw f.eks
Avatar billede kobe14 Nybegynder
28. januar 2004 - 17:42 #2
Du skal tage slice toolet og klippe det ud(der hvor emailen står) og så Save for web
Avatar billede kobe14 Nybegynder
28. januar 2004 - 17:42 #3
Jeg kan også gøre det for dig hvis du vil have det...
Avatar billede spe Nybegynder
28. januar 2004 - 18:13 #4
Supplement til kobe14. når du har brugt slice-tool til at skære det område ud du vil gøre til et link skal du vælge Select slice tool (slice tool med en sort pil) vælge din slice ud og dobbeltklikke på det så får du en boks frem hvor du kan skrive mailto: din mail adresse

Når du gemmer til web får du ikke kun et billede med flere billeder da dit link er skåret ud og Photoshop har suppleret med stumper så det hele sat sammen igen er dit banner. Så når du gemmer så vælg at gemme både html og Image. Hvis banneret så skal sættes ind på en anden html side kan du kopiere koden så du er sikker på det hele passer sammen.

Hvis du vil undgå at få det skåret op i mindre stykker skal du som /cdc foreslår lave et imagemap. Det kan du gøre i en HTML-editor som /cdc skriver men når du har Photoshop så har du også ImageReady og her kan du også lavet et Imagemap.
Avatar billede sakki Nybegynder
28. januar 2004 - 20:15 #5
I er for suveræne!!!! Det virker bare. 10-4 gummiand. Jeg takker, bukker og nejer. Point-fordeling: 30 til spe og 10 til kobe14. Håber dette kan accepteres!