Avatar billede hugo_fra_tv2 Nybegynder
27. januar 2004 - 15:22 Der er 3 kommentarer

kryptering og afkryptering

Jeg vil gerne vide hvordan man kryptere og afkryptere scripts. jeg har fundet nogle filer, som jeg ikke kan åbne selv med en script reader!
Avatar billede mortendahl2003 Nybegynder
27. januar 2004 - 15:59 #1
Hvilke scripts er det praecist du mener?

Microsoft har en Script Encoder der kan bruges paa sprog de understoetter (JScript og VBScript), men det er dog ingen kryptering.
Microsoft Script Encoder kan du finde paa http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=E7877F67-C447-4873-B1B0-21F0626A6329&displaylang=en og http://www.password-crackers.com/crack/scrdec.html skulle vaere et vaerktoej til at decode (har ikke proevet decoderen).
Avatar billede hugo_fra_tv2 Nybegynder
27. januar 2004 - 16:27 #2
lua scripts
jeg ved ikke hvor de bruges präsist, men jeg vil gerne vide det også
Avatar billede r*nger Nybegynder
01. februar 2004 - 21:31 #3
lua?

Problemet er at det skal være teknisk muligt at afkryptere indholdet af scriptet, for at f.eks. browseren (hvis vi taler javascript) kan køre det. Og hvis browseren kan, ja, så kan et andet program også.

Men giv evt. et eksempel på en sådan fil, du ikke kan åbne.