Avatar billede Diojr Praktikant
25. januar 2001 - 08:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

CSS hjælp

Hejsa, jeg skal lige høre jer om der ikke er en der kender det stylesheet hvor man ændrer baggrundsfarven i en <TD>, det skal være en så den skifter farve på mouseover, på klik og på mouse out....
Avatar billede phrozia Juniormester
25. januar 2001 - 09:15 #1
body, td, p     { font-family: Verdana;
        font-size: 10px;
        color: #FFFFFF}

a:link    {COLOR: #FFF000; TEXT-DECORATION: none}
a:active  {COLOR: #FFF000; TEXT-DECORATION: none}
a:visited {COLOR: #FFF000; TEXT-DECORATION: none}
a:hover  {COLOR: #FFF000; TEXT-DECORATION: underline}

Jeg mener det er sådan... :)
Avatar billede phrozia Juniormester
25. januar 2001 - 09:16 #2
Ellers skal background-color:#336699; med i den øverste...

/Phrozia
Avatar billede Diojr Praktikant
25. januar 2001 - 09:23 #3
body, td, p?????

Meneer du at jeg skal placere det i et <p> tag i <td>\'en??
Avatar billede Diojr Praktikant
25. januar 2001 - 09:29 #4
Humm, det virker æ.....
Avatar billede phrozia Juniormester
25. januar 2001 - 09:31 #5
Ehh.. ops.. Det er fordi jeg har lavet en seperat Css fil til mit site, så definere du AL din css i en fil, og så ligger man bare et lille link ind i toppen af dine html filer..

Det er lidt nemmere at rette i én fil, i stedet for hele sitet.

Linket sætter du således:

    <TITLE>dit site.dk</TITLE>

<LINK rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"style.css\";>

  </HEAD>

og så laver du en style.css fil, hvori du skriver al din tekst.

Hvad med du helt præcis med TD ? taggen som bruges med tables?

Hvis ja, kan du bare lave en class.

ex:

.table        {background-color:#336699;
              border-bottom:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          border-left:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          border-right:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          border-top:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          color:#FFFFFF;
          font-family:verdana;
          font-size: 10px;

Så i tables skrives:

<table class=\"table\">
<tr><td>bla bla</td>/tr>
</table
Avatar billede strax Nybegynder
25. januar 2001 - 09:33 #6
<table>
<td onmouseover=\"this.style.background = \'#900000\'\" onmouseout=\"this.style.background = \'#FFFFFF\'\")>Test</TD>
</table>
Avatar billede Diojr Praktikant
25. januar 2001 - 09:34 #7
Humm, det vidste jeg faktisk godt, har gjort det ;) .. Det jeg skal have til at ske er at jeg laver en menu på en side, når man fører musen over et link i menuen, skal baggrundsfarven i den <td> som det menupunkt står i, skifte farve...
Avatar billede Diojr Praktikant
25. januar 2001 - 09:36 #8
Det Strax lige fyrede af der virkede mere eller mindre, dog forblive baggrundsfarven hvis efter man har fjernet musen.. Men det kan man vel fikse.
Avatar billede strax Nybegynder
25. januar 2001 - 09:38 #9
ikke her???? Du skal selv sætte farveværdierne ind, men det har du vel gjort. Den der skifter bare mellem rød og hvid
Avatar billede strax Nybegynder
25. januar 2001 - 09:38 #10
ALtså jeg mener, den virker fint her hos mig, også med bgfarven der forsvinder igen
Avatar billede Diojr Praktikant
25. januar 2001 - 09:40 #11
Yup, det virker....
Avatar billede phrozia Juniormester
25. januar 2001 - 09:43 #12
Hehe... Hmm. Jeg har vist fået læst det spørgsmål liiiiiiiiiiidt for hurtigt....
Avatar billede strax Nybegynder
25. januar 2001 - 09:43 #13
Det er også stadig morgen jo ;-)
Avatar billede lilleib Nybegynder
27. februar 2001 - 12:42 #14
Eller kan man jo altid gøre med et par onMouseDown=\"this.className=\'td_down\'\" onMouseUp=\"this.className=\'td_up\'\"

... og selvfølgelig sætte class=\"td_up\" på <td>\'en