Avatar billede Jesper Novice
25. januar 2004 - 23:35 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

ActiveX kan ikke vises på min comp, hvad gør jeg?

"De aktuelle sikkerhedsindstillinger forhindre, at ActiveX-objekter kan køres på denne side. Dette kan medføre, at siden ikke vises korrekt."

Den advarsel får jeg når jeg besøge nogle sider, sider som jeg gerne vil se og ved at HELT ufarlige, men pga den advarsel kan jeg ikke rigtig gøre noget på den side, det gælder bla også windows update sider.. :(

Jeg har prøvet og rode lidt i indstillingerne for activeX, men det synes bare ikke at virke!
Jeg har mine indstillinger ligesom nogle venner som godt kan komme ind på de sider!

Hvad kan der være i vejen!?
Og hvad kan jeg gøre?

Giver 100 points til den som får min internet indstilling til at virke!
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2004 - 23:38 #1
Har du installeret IE-Spyad, eller et tilsvarende program?
Kan du komme med link til de sider du ikke kan komme ind på?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. januar 2004 - 23:39 #2
Dine sikkerhedsindstillinger er sikkert for høje.

Gå i funktioner - internetindstillinger - fanebladet sikkerhed.

Marker Internettet og gå i brugerdefineret.

Under ActiveX- objekter og plugins vælg - aktiver

Under Script - Active Scripting vælg - aktiver

Scripting Java Applets vælg - aktiver

Tillad indsættelse via script vælg - aktiver

Se om det ikke løser dine problemer.
Avatar billede Jesper Novice
25. januar 2004 - 23:44 #3
Fromsej > Nej jeg har ikke indstalleret nogle af tilsvarende programer!
Kan bla ikke komme ind på:

www.dr.dk/skum/hundeparken

Aovergaard > Har som sagt været inde og indstille det, og det står som andre der GODT kan komme ind på de sider, så tror ikke mine indstillinger er for høje.. :/
Avatar billede Jesper Novice
25. januar 2004 - 23:48 #4
aovergaard > Har sat ALT activeX på aktiv, og det virker stadig ikke.. :/
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. januar 2004 - 00:51 #5
Har du så evt. noget liggende i domains (klassificeret zone) som gør at du ikke kan få lov til at komme ind på de sider? prøv lige at tjekke det.
Avatar billede Jesper Novice
26. januar 2004 - 01:33 #6
nope... intet...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. januar 2004 - 02:06 #7
Næste punkt så. Måske er det din firewall, som er for hidsig *S* Prøv lige at deaktiver den, og se om du så får lov til at gå ind på de sider.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. januar 2004 - 02:10 #8
Og så mener jeg jo selvfølgelig disable firewallen mens du foretager det forsøg, og ikke deaktivere. *G*
Avatar billede Jesper Novice
26. januar 2004 - 02:31 #9
prøvede lige, det gik ikke.. :(

Kan det have noget at gøre med at jeg bruger zonealarm eller er det underordnet?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. januar 2004 - 02:39 #10
Zonealarm er jo din firewall, og det kan godt være at det er den som blokerer, så du ikke får lov til at gå i banken. Det er set før, også med andre firewalls.
Avatar billede Jesper Novice
27. januar 2004 - 01:38 #11
aovergaard, jeg har valgt den lette løsning for mig.. (og dig) jeg har besluttet mig bare at formatere, det er alligevel ved at være på tiden at den bliver tømt ud for alt det skidt og møj som kommer me ned fra siderne, og hvor det eller måtte komme fra...
Avatar billede Jesper Novice
27. januar 2004 - 01:39 #12
Aovergaard får naturligvis de 100 points som jeg gav for spørgsmålet, fordi han virkelig forsøgte at få det til at virke, at jeg så tog den lette vej udenom alt det med indstillinger og dets lignende..

Men you got it aovergaard... :D
Avatar billede Jesper Novice
27. januar 2004 - 01:40 #13
hmmm dvs sige hvis jeg kunne trykke accepter... det kan jeg bare ikke... skriv lige et nyt svar aovergaard... kan være det hjælper.. :D
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. januar 2004 - 01:48 #14
Jeg prøver at lægge et svar, men jeg ville da allerhelt have hjulpet dig hele vejen igennem *S*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. januar 2004 - 01:50 #15
Du skal huske at navnet skal markeres, ellers kan du ikke acceptere et svar. *S*

allerhelt= aller helst *S*
Avatar billede Jesper Novice
28. januar 2004 - 14:37 #16
jamen jeg blev trær af det, så jeg gjorde det som jeg vidste at det ville virke, sådan kom jeg også af med alt muligt andet uønsket... så... og det virker nu...

Men du har fået dine 100 points som jeg lovede...

Have a nice day..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
28. januar 2004 - 14:40 #17
Jeg takker for point;)