Avatar billede futurama800 Nybegynder
25. januar 2004 - 22:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skal en SATA Harddisk bruge strøm ?

Nu er jeg ikke så kløgtig på området, men jeg havde hørt at en SATA harddisk nærmest er "Plug & Play" så ville jeg høre om en sådanne harddisk så bruger strøm fra strømforsyningen, eftersom jeg ikke har flere "strømstik" tilbage og bruge af. Og skal man eller køber en form for fordeler, måske er det sådan en "strømtyv" jeg skal bruge ??

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede chalde Seniormester
25. januar 2004 - 22:26 #1
Ja de bruger strøm. Nogle af dem specielle strømstik. Det afhænger helt af model. Men har du ikke flere, skal du have en strømtyv/y-splitter.
Avatar billede chalde Seniormester
25. januar 2004 - 22:29 #2
Hvis harddisken bruger specielle stik, skal du have udover strømtyven, sådan en:
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=420170&kat=
Avatar billede chalde Seniormester
25. januar 2004 - 22:29 #3
Hvis popup vinduet ikke virker, hedder den: "SATA HD Power Cable"
Avatar billede futurama800 Nybegynder
25. januar 2004 - 22:31 #4
Okay, lyder godt. Jeg havde tænkt mig sådan en
Seagate Barracuda 7200.7 - hard drive - 160 GB - SATA-150
Avatar billede chalde Seniormester
25. januar 2004 - 22:32 #5
jeps, de bruger specielle stik.
Avatar billede chalde Seniormester
25. januar 2004 - 22:34 #6
Du kan få en strømtyv til det gigantiske beløb af 9kr:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=21013
Eller et med flere til 35kr:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=21016

Det kan dog betale sig at løbe ned til din nærmeste computerbutik og købe det, da fragten er langt dyere end produktet.
Eller købe begge kabler (sata strøm+y-splitter) sammen med harddisken.
Avatar billede futurama800 Nybegynder
25. januar 2004 - 22:34 #7
Okay men tak skal du da ha =) Så vil jeg erhverve mig sådan en ;))
Avatar billede chalde Seniormester
25. januar 2004 - 22:35 #8
Det var så lidt :-)