Avatar billede fronk Nybegynder
24. januar 2004 - 13:35 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Redirect men stadig samme url.

Hej med jer.

Jeg har en server kørende med en IIS

Jeg har en domænenavn "www.domæne.dk" som jeg godt vil have redirected til "http://domæne.esenet.dk" men så der stadig står "www.domæne.dk" i toppen af browser vinduet og ikke ænderer det til "http://domæne.esenet.dk" er det muligt, og hvis hvordan?

mvh
Fronk
Avatar billede kenp Novice
24. januar 2004 - 13:39 #1
under egenskaber for din hjemmeside på din maskine, der kan du lave det som en urlforward så du bliver sendt til den anden adresse.
Avatar billede kenp Novice
24. januar 2004 - 13:39 #2
og den ændre sig også i toppen!
Avatar billede htm Nybegynder
24. januar 2004 - 13:41 #3
Tilføj den som http header til samme side som domæne.esenet.dk - så ændrer den sig ikke.
Avatar billede fronk Nybegynder
24. januar 2004 - 13:41 #4
Ja, den har jeg fundet, men spørgsmålet var at den IKKE måtte ændre sig i toppen?
Avatar billede fronk Nybegynder
24. januar 2004 - 13:42 #5
htm: ok, det prøver jeg lige
Avatar billede kenp Novice
24. januar 2004 - 13:44 #6
aghhh det var det omvendte jeg læste det som :( sorry
Avatar billede fronk Nybegynder
24. januar 2004 - 13:49 #7
kenp: hehe :-)

htm: Jeg kan ikke få den til at lade være med at ændre sig.
Når jeg vil add en custom HTTP header så kommer den med to ting skal udfylde:

Custom Header Name:
Custom Header Value:

Jeg har forsøgt at skrive www.domæne.dk i begge, og også omvendt, men der sker ikke noget.
Er det det rigtige sted jeg er, og hvis, hvad skal der stå?
Avatar billede kenp Novice
24. januar 2004 - 13:55 #8
jeg må indrømme at jeg plejer at gøre det lidt omvendt ;) istedet for at forwarde den gør jeg det at jeg opretter en index.htm, hvor den så henter det hele fra den anden side over i.
Avatar billede fronk Nybegynder
24. januar 2004 - 13:58 #9
okey den er jeg med på.
Avatar billede htm Nybegynder
24. januar 2004 - 13:58 #10
Hmm er ikke så meget inde i IIS, men jeg tager nok fejl med at det er HTTP headers.

Du skal nok under website og advandced og tilføje nogle host header names.

ps har kun en IIS 4 at se på så det kan være det er anderledes :-)
Avatar billede fronk Nybegynder
24. januar 2004 - 14:05 #11
hmm... kan jeg sgutte få til at virke. :-(

Lader den lige stå åbent lidt endnu.
Avatar billede kenp Novice
24. januar 2004 - 14:05 #12
ellers laver du bare en index ud af denne
<html>

<head>
<meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Det du vil have i titel</title>
</head>

<frameset cols="*">
  <frame name="venstre" src="domæne.esenet.dk80">
  <noframes>
  <body>

  <p>Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>

</html>
Avatar billede htm Nybegynder
24. januar 2004 - 14:06 #13
Som sagt kender ikke IIS særligt godt, er apache mand :-) Men I apache skal du genstarte webserveren når du laver ændringer, det skal du sikkert også ? Eller måske bare genstarte sitet?
Avatar billede fronk Nybegynder
24. januar 2004 - 14:07 #14
okarj det var måske en ide at prøve at genstarte :-)
Avatar billede fronk Nybegynder
24. januar 2004 - 14:08 #15
kenp: Tak, det kan være det bliver nødvendigt :-)
Avatar billede fronk Nybegynder
24. januar 2004 - 18:37 #16
hvis i lige svarer så deler jeg lige pointene mellem jer. :-)
Avatar billede htm Nybegynder
24. januar 2004 - 18:39 #17
Fik du det til at virke?
Avatar billede kenp Novice
24. januar 2004 - 18:40 #18
og hvilken metode brugte du :)
Avatar billede kenp Novice
24. januar 2004 - 18:40 #19
ups.
Avatar billede fronk Nybegynder
24. januar 2004 - 18:49 #20
Jeg bruger HTML metoden, da jeg ikke kunne få det andet til at virke. Men jeg ved at det kan lade sig gøre. Så derfor synes jeg i begge fortjener point. :-))

Tak for hjælpen. :-)

Mvh
Fronk