Avatar billede lazybonez Nybegynder
24. januar 2004 - 12:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Intel AC'97 på Compaq DeskPro 933MHz

Jeg har for nylig sat en Compaq DeskPro 933MHz op i Windows 2000, men lyden fungerer ikke helt efter hensigten.
Computeren pitcher ganske enkelt al lyd højere end den burde, hvilket ikke lyder specielt godt! :-S
Lydkortet er et on-board Intel AC'97 - og jeg har prøvet med forskellige AC'97 drivere (Windows' egen samt forskellige fra DriverGuide.com), men uden bedring.

Håber der er nogen, der har en løsning på problemet... Har ikke mulighed for at teste svarene lige med det samme, men vil gerne have et par muligheder når jeg skal kigge på det igen.

På forhånd tak
-Per
Avatar billede serverservice Praktikant
24. januar 2004 - 16:26 #1
Du skal installere aida og finde det nøjagtige navn på driveren. Måske er der også et link til en opdateret driver..ok?
http://www.softpile.com/Utilities/System_Tools/Review_14688_index.html
smid lige hele navnet herind
Avatar billede serverservice Praktikant
24. januar 2004 - 16:33 #2
en anden mulighed er at søge driveren på compaq´s hjemmeside. hvad er hele navnet på pcén?
Avatar billede lazybonez Nybegynder
24. januar 2004 - 16:46 #3
Jeg kender ikke pt. det nøjagtige navn på computeren - ud over at det er en Compaq Deskpro 933MHz PIII opindeligt med 20GB HDD og 128MB PC133 RAM - baseret på Intel chipset...
Avatar billede serverservice Praktikant
24. januar 2004 - 17:03 #4
Du går i aida - under pc-dmi-motherboard her finder du typenummeret som du kan bruge til at søge på compaq.
Men smid også navnet på driveren
Avatar billede lazybonez Nybegynder
24. januar 2004 - 17:06 #5
OK... Som tidligere nævnt har jeg ikke mulighed for at teste lige med det samme - MÅSKE er der mulighed for at jeg kan kigge på det i morgen...
Avatar billede serverservice Praktikant
24. januar 2004 - 17:17 #6
ok. jeg lægger lige et svar hvis du kan bruge noget af det
Avatar billede lazybonez Nybegynder
28. januar 2004 - 17:15 #7
Løsningen var drivere fra Compaq's database - søgte lidt frem og tilbage ud fra specifikationerne på computeren :-) Så problemet er no-more!
Mange tak for hjælpen!
Avatar billede serverservice Praktikant
28. januar 2004 - 18:41 #8
ok det var så lidt, tak for point.