Avatar billede lillebror Nybegynder
23. januar 2004 - 22:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Umuligt at spille

Mig og en ven har et problem med at spille over netværk. Vi kan fint overføre fra den ene computer til den anden og vi kan også fint pinge hinanden, men lige så snart vi prøver at spille C&C generals eller diablo II så kan den ene af os enten ikke joine spillet eller også pinger man ud inden spillet går i gang.
Vi har begge ipx protokoller og har opdateret drivere.
Nogen der har en anelse om, hvad der kan være galt?
Avatar billede mr-dell Nybegynder
23. januar 2004 - 23:01 #1
har i sat jeres ixp til 802.3
Avatar billede lillebror Nybegynder
23. januar 2004 - 23:02 #2
howto?
Avatar billede lillebror Nybegynder
23. januar 2004 - 23:04 #3
Tror jeg har fundet ud af hvordan man gør, vi tester det lige
Avatar billede lillebror Nybegynder
23. januar 2004 - 23:07 #4
Desværre, jeg ændrede begge to til 802.3, men det er samme fejl.
Vi har forresten fundet ud af at C&C firestorm virker fint nok, men det er jo et meget gammelt spil
Avatar billede mr-dell Nybegynder
23. januar 2004 - 23:17 #5
har selv haft samme problem med generals og diablo. hva med jeres ip. er de på auto eller har i selv skrevet nogle
Avatar billede lillebror Nybegynder
23. januar 2004 - 23:38 #6
På min computer er det fast ip, fordi jeg er bundet op på nogle tdc opsætninger, altås jeg kan ikke selv route porte til min computer, så jeg er nødt til at have fast. Den anden computer har derimod auto ip
Avatar billede lillebror Nybegynder
23. januar 2004 - 23:53 #7
Det er næsten som om det er den computer min ven sidder ved, der ikke vil kommunikere, når vi er på vej ind i spillet i generals, så kan han ikke se, hvilken fremgang jeg har med at loade spillet, men jeg kan se hans
Avatar billede mr-dell Nybegynder
23. januar 2004 - 23:57 #8
og i kommer ikke videre fra den loade sceene??

du kender tilfældigvis ikke noget til at reperere windows
Avatar billede lillebror Nybegynder
24. januar 2004 - 00:14 #9
Hvis du har en windows cd, så genstarter du og booter fra cd'en, så får du mulighed for at reparere.

Vi kommer videre, jeg kommer først ind i spillet og får en skærm om jeg vil vote ham ud fordi hans ping er for højt. så forsvinder skærmen efter noget tid og han kommer ind, så får vi begge en skærm, han får en hvor han kan vote mig ud og jeg får en hvor jeg kan vote ham ud.
Avatar billede mr-dell Nybegynder
24. januar 2004 - 00:24 #10
jeg er kommet til et sted hvor jeg skal skrive en administrator kode. når jeg gør det skriver den c:\windows, og så ved jeg ikke hva man så skal gøre.

kan din ven lave en ip der ligner din, fx hvis din nu er 192.169.0.1 så prøv at lave hans så der står  192.169.0.2
Avatar billede lillebror Nybegynder
24. januar 2004 - 13:35 #11
Det er lidt noget tis, min ven kan ikke se at jeg loader før man går ind i spillet, men jeg kan se at hans loader. Når jeg så kommer ind i spillet, så kommer der bare den der vote boks, fordi han har for stort ping står der
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
24. januar 2004 - 13:45 #12
Må jeg ikke lige spørge hvorfor den skal sættes til 802.3 ?
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
24. januar 2004 - 13:46 #13
(og ikke autogodkend)
Avatar billede lillebror Nybegynder
24. januar 2004 - 14:52 #14
Jeg er nu nået til, at det er muligt at spille diablo mellem computerne, men stadig er det ikke muligt at spille generals :(
Avatar billede mr-dell Nybegynder
24. januar 2004 - 15:39 #15
hva gjorde i for at få det til at virke
Avatar billede lillebror Nybegynder
24. januar 2004 - 18:07 #16
Jeg ved ikke hvad der gjorde det endelige, men jeg ændrede nodetype fra ukendt til hybrid og så installerede jeg Netbuei
Avatar billede lillebror Nybegynder
07. marts 2004 - 13:54 #17
lukker