Avatar billede fiv Nybegynder
23. januar 2004 - 20:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows tror min dvd er et cd-rom drev

Hej alle
indsatsen hæves fra
http://www.eksperten.dk/spm/455281
Sidder og rykker mig selv i håret, så hjælp mig lige :)
Kort fortalt: Windows genkender ikke min dvd (Nec nd-1300a) men installerer dn automatisk som et standard cd-rom drev. Det resulterer selvfølgelig i, at jeg ikke kan læse/skrive dvd'er fra den, men gerne almindelige cd-rommer og cd'er. Fik ingen software med, da jeg købte maskinen, det er vist meningen, at windows selv kan finde ud af det...
I BIOS er harddisk master 0, dvd-drev master 1 og cd-rom slave 1. I properties for dvd-drevet står dvd'ens navn men beskrivelsen er Standard Cd-rom. Det foreslås, at jeg finder en fil, der hedder pfc.sys, hvilket skal være én af 5 drivere listet i properties til dvd-drevet - jeg har 4 filer dér pt (cdrom.sys, imapi.sys, redbook.sys og storprop.dll) men ikke pfc.sys. Kan ikke finde pfc.sys nogen steder - er det i det hele taget sandsynligt, at det er dét, der skal til...?
Håber I kan hjælpe mig :)
Mvh Fie
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
23. januar 2004 - 21:02 #1
du må ikke stille det samme spørgsmål 2 gange, der skal minimum være 14 dage imellem, læs evt ekspertens regler. Så lig et svar og godkend dig selv
Avatar billede fiv Nybegynder
23. januar 2004 - 21:17 #2
Nå, det er egentlig ærgerligt - og lidt ulogisk i denne situation -  synes jeg, men undskyld så :/
Mvh Fie
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. januar 2004 - 07:11 #3
Knolde2000> du er da vist forkert på den, læs lige punkt 11. Der er jo kommet svar i det andet spg!
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. januar 2004 - 07:11 #4