Avatar billede d.kryger Praktikant
22. januar 2004 - 18:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows Messenger starter altid op

Hej eksperter.

Jeg har en Windows XP maskine, hvor Windows Messenger altid starter op, når jeg starter computeren. Hvordan får jeg den til at holde op med det?

Windows Messenger er version 4.7.2009
Avatar billede dk_akj Nybegynder
22. januar 2004 - 18:34 #1
I messenger... tools - options - fjern flueben i "automaticaly start ....."

//akj
Avatar billede knighten Nybegynder
22. januar 2004 - 18:34 #2
Kan du ikke stoppe det inde i funktioner>>> indstillinger og så fjerne hakket hvor der står noget med at starte autometisk op... ?
Avatar billede smiske Nybegynder
22. januar 2004 - 18:35 #3
Først går du ind i indstillinger i MSN og fjerne fluebenet ud for den skal starte op hver gang......genstart så maskinen, starter MSN stadig op så går du ned i "kør" og skriver "Msconfig" (et lille undercover program i XP)......under fanebladet "start" finder du MSN og fjerne fluebenet ud for det og genstarter.

Nu burde MSN ikke starte op mere :-)

//Henrik
Avatar billede knighten Nybegynder
22. januar 2004 - 18:39 #4
Hvis du ikke har tænkt dig at bruge windows messenger kan du fjerne den således

Gå i start - kør og skriv dette:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

eller:
http://www.tweakup.dk/HTML/download/winxp.php#
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. januar 2004 - 19:04 #5
"et lille undercover program i XP" :)
Den beskrivelse skal jeg huske ;-)

Du kan som sagt slå det fra under Indstillinger. Og hvis du ikke skal bruge det, kan du fjerne det med knightens indlæg.
Avatar billede d.kryger Praktikant
22. januar 2004 - 19:38 #6
Jeg havde slået det fra i indstillinger, så smiskes forslag kunne jeg bruge
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. januar 2004 - 19:40 #7
hmm.. det var faktisk også det både dk_akj (på engelsk) og knighten skrev (på dansk).. :)
Avatar billede knighten Nybegynder
22. januar 2004 - 19:41 #8
:-) *g*
Avatar billede zimes Nybegynder
22. januar 2004 - 19:51 #9
Rent faktisk er smiskes svar forkert fordi han nævner MSN og det var Windows Messenger der blev spurgt til, ikke MSN Messenger. Windows Messenger ligger ikke under msconfig->start ;)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
22. januar 2004 - 21:38 #10
og jeg er ligeglad med pts. bare spørger har fået det til at virke :-)

//akj
Avatar billede smiske Nybegynder
22. januar 2004 - 22:02 #11
Zimes>> Nej mit svar er ikke forkert...Både MSN Messenger og Windows Messenger findes under MSconfig

d.kryger>> Takker for point :-)

//Henrik
Avatar billede d.kryger Praktikant
22. januar 2004 - 22:22 #12
Hej...
Både dk_akj og knighten's forslag kunne jeg ikke bruge, da jeg allerede havde slået det fra, men den startede stadig. Derfor blev jeg nød til at bruge msconfig, ligesom smiske var den første (og eneste) der skrev. Derfor point til ham.