Avatar billede php3star Nybegynder
22. januar 2004 - 14:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Installation af XP

Jeg har lige samlet en ny PC og skal til at installere Windows XP paa den.
Jeg laegger CDen ind, booter fra den og så går den igang med at indlaese filerne. Ca. Efter 1 min efter den er startet går den i sort og kursoren begynder at blinke oppe til venstre. Mere sker der så ikke...

Hvad kan der være galt at den ikke vil gå videre i installationen??
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
22. januar 2004 - 14:25 #1
Har oplevet flere gange, at hvis jeg skifter grafikkort, kommer den over det problem. Men det kan desværre også være et ram problem. Hvis du har mod på at teste dine ram, kan du hente memtest86 : http://www.memtest86.com/
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. januar 2004 - 14:25 #2
Prøv at hent nedenstående indstallationsdisketter, og sæt dem i ved opstart sammen med din cd - det har hjulpet på en fejlinstallation ved mig:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=55820EDB-5039-4955-BCB7-4FED408EA73F
Avatar billede php3star Nybegynder
22. januar 2004 - 14:35 #3
kan ikke få memtest til at virke... :-/
Avatar billede php3star Nybegynder
22. januar 2004 - 14:37 #4
efter jeg har dowbnloaded (Pre-Compiled Memtest86 v3.0 installable from Windows and DOS ) og udført den på disketten kan den ikke læse fra den mere.
Avatar billede zhark Nybegynder
22. januar 2004 - 14:51 #5
Jeg foreslår 2 ting:
1) load bios default
2) Kontroller (meget grundigt) om alle cabler og forbindelse er OK, om kort/ram osv.
  sidder godt i deres slots. Måske skifte dit IDE cabel.
Avatar billede php3star Nybegynder
22. januar 2004 - 14:52 #6
begge ting har jeg gjort.... men virker stadig ikke
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. januar 2004 - 15:02 #7
php3star >> Prøvet mit forslag ?
Avatar billede php3star Nybegynder
22. januar 2004 - 15:10 #8
jakobclausen >> Nej ikke endu.
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
22. januar 2004 - 16:00 #9
brug den her istedet for : http://www.memtest86.com/memt29.zip
unzip it og kør filen install.bat, genstart maskinen, husk at boote fra disketten. den finder hurtigt ud af at bruge programmet.
Avatar billede serverservice Praktikant
22. januar 2004 - 22:48 #10
Check jumpers om der skulle være en konflikt. Der kan kun være een master og een slave på hver ide-kabel altså til dit cdrom og HD. men det har du måske checket?
Avatar billede php3star Nybegynder
17. marts 2006 - 08:50 #11
lukket