Avatar billede ps1000 Nybegynder
21. januar 2004 - 03:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Norton Ghost 2003 og Windows XP

Jeg har netop investeret i Norton Ghost 2003 (NG2003) for at kunne lave images af mit NTFS C-drev på min laptop. Jeg har
en ekstern harddisk, hvortil jeg vil arkivere imaget.

Jeg har tidligere brugt Norton Ghost 2001 og kunne uden problemer finde ud af dette under Windows 98 via DOS.

Min nuværende eksterne harddisk kører Fat32, og jeg kan ikke finde harddisken, når jeg er inde i selve NG2003.

Hvad gør jeg galt? Hvordan jeg får jeg NG2003 til at vise drevbogstavet F, som min eksterne HD hedder. HD'en kører via USB.
Avatar billede flowerdead Nybegynder
21. januar 2004 - 04:03 #1
Det skulle vel ikke være en Maxtor?  Ghost ikke er glad for netop denne type USB ekstern drev.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2004 - 05:42 #2
Jeg har ikke problemer med min Maxtor eksterne HD, Jeg kan se mit drev i Ghost, jeg bruger Firewire.
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. januar 2004 - 07:36 #3
Avatar billede nph12 Nybegynder
21. januar 2004 - 07:59 #4
Jeg har også en ekstern harddisk (Maxtor) og kører også selv Norton Ghost 2003. På harddisken kører jeg NTFS. Det kører helt uden problemer.

Jeg har selv oprettet en Ghost-diskette med USB support:

Ghost Utilities -> Norton Ghost Boot Wizard -> Standard Ghost Boot Disk -> External Storage Options - USB 2.0 Support -> Use PC Dos

Du skal nok under External Storage Options valge i stedet for USB 2.0 Support, valge Firewire. Men kan du ikke både køre USB og firewire på den eksterne harddisk? Jeg har "kun" den lille harddisk på 120 gb som kun understøtter USB tilslutning.
Avatar billede ps1000 Nybegynder
26. januar 2004 - 08:35 #5
Hej alle,

Tak for jeres svar og undskyld at, jeg først svarer nu. Min eksterne harddisk er en Maxtor.

Og det var mest jpvj, der gav mig svaret, idet jeg også på Symantec's side kan se, at der også kan være problemer hvis eksterne enheder er tilsluttet via PC-Cards. Og jeg har også et USB 2.0 PC-Card, for at få den optimale ydelse af mine eksterne enheder.

Jeg forsøger derfor at give points retfærdigt......
Avatar billede ps1000 Nybegynder
26. januar 2004 - 08:37 #6
Jeg kan ikke finde ud af at give points - de har lavet systemet om......