Avatar billede wuddi Nybegynder
20. januar 2004 - 22:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ram Problemer

Har købt 2 stk 512mb sd-ram, men den ene får pc'ern til at genstarte, har kørt memtest og den viser fejl på det ene, har haft den sendt til forhandler igen, men de fandt ingen fejl, men den fejler stadig her. nogen der har en ide om hvad der er galt eller hvad jeg gøre ved det?
Avatar billede bug30 Nybegynder
20. januar 2004 - 22:49 #1
har du prøvet at bytte ramene på boardet då den gode er i den sokel hvor den dårlige ram klods har sidet, og sætte den dårlige over i den anden, og kørt memtest igen,
for at udelukke at det ikke er dit board, der driller dig.?
Avatar billede wuddi Nybegynder
20. januar 2004 - 22:52 #2
Ja det hjalp ikke, den laver stadig fejl mest i test 4
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 22:53 #3
Hvis det er tilfældet at du har prøvet det, så må forhandleren have dem retur igen. Det kan jo være at de har overset fejlen, eller ikke kunne fremprovokere den hos dem.
Avatar billede wuddi Nybegynder
20. januar 2004 - 22:58 #4
har haft dem sendt retur 2 gange, de påstår stadig at fejlen ikke ligger i ram'en, de nægter at ta dem retur..
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 23:00 #5
Har du måske en anden pc du kan teste dem i ?
Avatar billede wuddi Nybegynder
20. januar 2004 - 23:01 #6
Har prøvet dem hver for sig i begge porte, den ene køre perfekt i alle test, den anden fejler hver gang.. altid i test 4
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 23:03 #7
Ja i din egen pc, men kunne du evt prøve dem I en anden pc
Avatar billede wuddi Nybegynder
20. januar 2004 - 23:05 #8
Har jeg ikke prøvet.. men ville det andet kort ikke også fejle?
Avatar billede wuddi Nybegynder
20. januar 2004 - 23:07 #9
Er der noget man kan gøre ved ram kortet som kunne hjælpe? eller bundkortet?
Avatar billede bennyn Nybegynder
21. januar 2004 - 06:34 #10
Som hovedregl burde den anden ramblok også fejle, og der er ikke noget du fysisk kan gøre ved rammene, udover at konstatere at de ikke kører. Resten er op til din hardware leverandør.
Avatar billede datashoppen Nybegynder
21. januar 2004 - 07:11 #11
Prøv dette program, det er det bedste jeg har set til at teste ram (ved ikke om det er det du har prøvet)
http://www.memtest86.com/memt30.zip
Du skal bruge ver. 3.0 hvis du har 512mb klodser i, den gamle ver 2.9 virker ikke.
Det laver en diskette du skal boote på, vær opmærksom på du kan køre en extendet test. Hvis det finder fejl giver du disketten med når du returnerer ram modulet.

Datashoppen
Charlottevej 6
3660 Stenløse
Tlf. 4717 1792
www.pc-billigt.dk
Avatar billede datashoppen Nybegynder
21. januar 2004 - 07:50 #12
Jeg glemte lige at sige, at hvis det er under 6 mdr. siden du har købt modulene, er det forhandleren, der skal bevise modulerne ikke fejler noget.
(Bare henvis til købeloven)
Så hvis han mener de ikke fejler noget, kan du jo spørge om han ikke bare vil bytte dem, "da de jo ikke fejler noget" er det jo ikke noget problem, så kan han jo bare sælge dem igen....

Datashoppen
Charlottevej 6
3660 Stenløse
Tlf. 4717 1792
www.pc-billigt.dk
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2004 - 09:54 #13
datashoppen> En sådan signatur er ikke lovlig ifølge reglerne, så du bedes venligst undlade at bruge den.

Det kan jo ikke andet end opfattes som reklame.
Avatar billede wuddi Nybegynder
21. januar 2004 - 11:48 #14
det er memtest86 (ver. 3)jeg har brugt..Har nævnt købeloven.. virkede ikke. men prøver og få den byttet. tak for hjælpen..