Avatar billede play-j Nybegynder
20. januar 2004 - 11:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lægge i indkøbskurv med "sessions"

Er igang med at lave en "lille" shop med kort til børn hvis de blir væk, men er ført lige småbegyndt med PHP, og vil se om jeg selv kan få den til at fungerer :o)

Når felterne på:

http://www.naturlatex.dk/willy/Blir_vaek/index.php

er udfyldt, har jeg fået lavet "Se eksempel" hvor man kan se kortet med de udfyldte felters indhold.

Spørgsmålet er så hvordan jeg "gemmer" det så det kan lægges i kurven, om det kan være sesions, for der er mulighed for at bestille så mange ønsket kort som muligt.

Eller SKAL jeg have en Msql, håber jeg kan nøjes med sessions, og hvordan skal jeg gøre ??

Kurv link:
http://www.naturlatex.dk/willy/Blir_vaek/kurv_01.php

tak for hjælpen??
Avatar billede thomasrba Nybegynder
20. januar 2004 - 13:21 #1
Jeg ville lave det med sessions og gemme kurven i et array, som så følger med sessions på alle sider.

I stedet for et array kan du gemme kurven i en mysql table, med sessionsid som unik nøgle.
Problemet med at gemme det i en tabel, er at folk som ikke køber stadig ligger deri, men det kan til gengæld have den fordel, at man kan se hvilke varer folk læger i kurven.

Mvh ThomasB
Avatar billede play-j Nybegynder
20. januar 2004 - 15:12 #2
Er det svært og i værste fald, hvor meget skal du ha for at lave det $$$$ ??
Avatar billede play-j Nybegynder
03. november 2004 - 13:40 #3
lukker