Avatar billede cruzher Nybegynder
18. januar 2004 - 20:33 Der er 10 kommentarer

Kan ligepludselig ikke finde harddisk?

Jeg havde en IBM Deskstar 20,5GB (Model : DTLA-305020) i min computer.. så efter ca. 1 års tid (dvs. nu) for jeg en WDC WD800BB-75CAA0 80GB harddisk og jeg satte den i som Sekundær Master, så skulle jeg have min gamle harddisk i ved siden af som Sekundær slave men det virkede ikke.. da jeg satte begge HD i samtidig kunne bios ikke se nogen af dem.. og nu ligepludselig kan den slet ikke se min gamle HD ligemeget om jeg kommer den alene i eller hvordan jeg sætter jumperen.. PLEASE hjælp mig fordi jeg har mange vigtige ting på min gamle harddisk som skal overføres til den nye.. hvad kan der værer sket? det var som om efter jeg har haft den nye HD i min computer så vil den bare ikke acceptere den gamle..
Avatar billede kenp Novice
18. januar 2004 - 20:55 #1
problemet med at den ikke kan se begge 2 på samme tid er at de normalt begge er sat op som master.

Men hvis du nu sætter dem på hvert sit kable inden i dit kabinet så burde det virke (forudsat at du ikke har ændret på jumper indstillingerne.)
Avatar billede fromsej Praktikant
18. januar 2004 - 21:08 #2
Du skal lade BIOS detecte harddisken.
Avatar billede kenp Novice
18. januar 2004 - 21:12 #3
nå nu er fromsej vågnet til dåd ;) så får du lov til at overtage.
Avatar billede nopovic Nybegynder
18. januar 2004 - 21:40 #4
tjek ide kablet,
Avatar billede cruzher Nybegynder
18. januar 2004 - 22:06 #5
Alle kabler og jumbers er tjekket og prøvet at lavet om.. jeg har prøvet alt hvad jeg kunne og jeg kan ikke finde løsninge.. jeg har siddet med det i flere timer og skiftet kabler og jumbers men det virker ikke.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. januar 2004 - 22:15 #6
Hvad siger BIOS?
Har du prøvet at lade BIOS detecte harddisken?
Avatar billede cruzher Nybegynder
18. januar 2004 - 22:17 #7
Bios kan slet ikke se/detecte harddisken..
Avatar billede fromsej Praktikant
18. januar 2004 - 22:27 #8
Hmm, har du et link til en manual til din BIOS, så kigger jeg på det i morgen.
Ellers skal jeg lige have info om dit bundkort og din BIOSversion/type.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
18. januar 2004 - 22:29 #9
Og BIOS kan godt se den nye disk, eller??

Det kunne lyde som om du skal have fat i Den Blå Avis og finde en disk magen til hvorfra du kan tage interfaceprintet. Jeg har en mekanisk død 20.5G/7200RPM du godt må få, men modelnummeret er DPTA-372050 så det er nok ikke samme print.

Har du prøvet i en anden PC?
Avatar billede cruzher Nybegynder
19. januar 2004 - 12:31 #10
jeg skal lige se om nogen af mine "venner" gider hjælpe mig, så prøver jeg den i en anden PC her idag eller imorgen så skriver jeg lige tilbage hvad der sker..