Avatar billede cryptoknight Nybegynder
16. januar 2004 - 14:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lotus Approach går død på Windows XP

Jeg har et problem. Min Lotus Approach har dte med at gå død under Windows XP. Det skr ikke hele tiden, men tit nok til at det er et problem. Det er kun, når jeg har en database åben (som f.eks. 'dmosmpl1.apr' i '\approach\demo\'). Hvis jeg lader vinduet være åbent og så starter noget som f.eks. 'Søg' (eller bare noget der tager en masse CPU, også selvom det kun er i kort tid) og så vender tilbage til approach vinduet, dør approach. Vinduet bliver fuldstændigt blankt i 2-3 minutter før billedet kommer tilbage (altså hvis jeg er heldig! Nogen gange tager dét at gentegne billedet så meget processorkraft, at den dør igen... ond cirkel).

Jeg har også fået den til at gå død bare ved at bruge alt-tab til at skifte mellem programmer, specielt hvis jeg har 'Alt-Tab Replacement' fra Microsoft Powertoys installeret. Efter at have afinstalleret Powertoys, sker det ikke så tit, men det sker stadigvæk.

Det lader til at  det kun er når jeg har en database med en masse grafik-gejl åben (tekstfelter, knapper og sådan noget). Hvis vinduet f.eks. bare indeholder en tabel, så sker der ikke noget. Den løsning, der bruges i øjeblikket er at minimere vinduet, hver gang man skifter væk fra det. Det lader til at virke, men det er rimeligt irriterende, når man nu er vant til at bruge alt-tab.

Det er ikke min CPU, jeg har 700 mHz
Det er ikke min RAM, jeg har 256 MB

Jeg har prøvet det på 5-6 forskellige maskiner og hver gang sker der det samme. Jeg har bl.a. Prøvet på en 1.2 gHz, 512 MB maskine og en 2.3 gHz, 256 MB maskine. Samme resultat.

Jeg kører Approach 9.7 på Windows XP Pro SP1.

Er der andre, der har samme problem?? Nogen der har nogen løsninger??

Tak

/CryptoKnight
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
16. januar 2004 - 14:12 #1
...desuden staver mit tastatur heller ikke for godt, men det er vist en anden historie. ;-)
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
21. januar 2004 - 10:00 #2
Helt ærligt! Der plejer sgu da ikke være så lang svartid på eksperten. Det kan ikke passe, at jeg får fejlen på alle mine maskiner og så ovenikøbet er den eneste i hele Danmark. Jeg sætter nogle flere point på, det kan være dét kan lokke nogle folk til.
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
26. januar 2004 - 09:37 #3
nå ikke. Jeg lukker.