Avatar billede clr Nybegynder
15. januar 2004 - 15:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

kan man bruge "microsoft mail postoffice" i Win2003

Microsoft mail postoffice er det lille postoffice program der findes i NT4.

Man kan godt bruge det på Win2000 servere, man skal bare kopiere 2 filer fra NT-cd'en til System32 mappen og så pakke dem ud.

Det virker fint.

MEN kan man gøre det samme i Win2003 ???

Er der nogen der har prøvet at gøre det i win2003???

JEg ved godt at jeg bare kan installere en exchange server, men det koster penge, og er meget mere end vi har behov for.
Avatar billede venturer Nybegynder
15. januar 2004 - 16:00 #1
Jeg kender ikke MS mail postoffice.

Men i Server 2003 ligger der allerede en gratis POP3/SMTP server.
Du vælger blot "Add/Remove programs" -> Windows Components -> Application servers (mener jeg) og ét eller andet sted skulle du gerne finde POP3 Service.

Så har du en simpel mailserver der fungerer udemærket :)
Avatar billede clr Nybegynder
19. januar 2004 - 09:03 #2
Det løser problemet.
Tak...