Avatar billede erik-bang Nybegynder
22. januar 2001 - 12:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ugyldig sidefejl

Hej

Kan nogen lige hjælpe mig med det her, stort set hvergang der er noget med pc\'en er det forårsaget af en ugyldig sidefejl og explore bliver lukket.

Sidste nye er ugyldig sidefejl 0000:65107921
men hvad betyder det, og er der noget jeg kan gøre for at undgå problemet.

Hvordan skal BIOS være opsat, er der en standardindstilling til det.

Håber der er hjælp at hente, er ved at være rimelig desperat.
Avatar billede stampeair Nybegynder
22. januar 2001 - 12:26 #1
Hvad kan jeg sige \"Windows\", man har ikke en jordisk chance for at finde problemet, når jeg får en lignende fejl, er det ofte lang tid siden jeg sidst har formateret og genindstalleret Windows.
Et godt råd, brug programmet ghost, det er kanon.

MVH
Stampe
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. januar 2001 - 12:28 #2
Den kan desværre være meget meget svær at fejlsøge på.

Den nemmeste løsning vil nok være, at prøve at reinstallere pc\'en. Altså formater den, og smid en ny windows på.

Er probelemet her stadig efter reinstallation, vil jeg umiddelbart gætte på defekt ram. Men det KAN også være andre ting.

Vedr. BIOS (jeg tror ikke din \"sidefejl\" er BIOS relateret) kan du sansynligvis vælge en \"Reset to default\" eller lignende fra din BIOS Setup.

NanoQ
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2001 - 12:36 #3
Er det når du er på nettet?

Har du opgraderet IE fornyglig?
Hvis ja , prøv at gå tilbage til den gl. udgave.
Avatar billede erik-bang Nybegynder
22. januar 2001 - 12:44 #4
Nej, ikke når jeg er på nettet, men tit når jeg går ind i kontrolpanel.

Jeg har ikke opgraderet IE for nylig.

Jeg har formateret harddisken og læst windows ind igen, men hvordan er det nu man grundformatterer så alt er helt væk (har hørt der bliver lidt rester hver gang man formatterer)
Avatar billede stampeair Nybegynder
22. januar 2001 - 12:45 #5
Hey, de point kunne jeg jo lige så godt ha´ fået, bare fordi man er flink at lave en kommentar istedet for et svar, da hverken nanoq eller jeg ved hvad problemet nøjagtigt er, hvis det var mig ville jeg ikke ha´ givet point, desuden var jeg først, hhrrrmmmffff
:-(
Avatar billede stampeair Nybegynder
22. januar 2001 - 12:46 #6
Low format, et program der er til at hente på nettet, det er vist lidt heftigt at ha´ med at gøre
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2001 - 12:48 #7
Er det en profil du har indlæst, eller er du startet fra bunden af med windows?
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2001 - 12:49 #8
Hvordan bios skal være som standard, tja hvilken maskine er der tale om model type m.v.?
Avatar billede erik-bang Nybegynder
22. januar 2001 - 12:59 #9
undskyld til stampeair, jeg var lidt hurtig, helt ny her.

Windows var indlæst ved modtagelse af PC fra leverandøren.

Jeg sidder ved en Mycom .
AMDK6-2 350 Mhz
64 mb PC100 SD-Ram
4.3 Gb UDMA Harddisk
ATI charger 8 MB AGP
ATX Kabinet
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. januar 2001 - 13:07 #10
erik-bang, det VAR vist lidt hurtigt du accepterede mit svar.

http://195.184.98.141/spm/45117 og du får pointene igen :-)

NanoQ
Avatar billede bang-kruse Nybegynder
24. januar 2001 - 10:00 #11
Kig lige på det spørgsmål her spm/45527

det er erik.bang ved en anden computer da problemet voksede lidt

svar til bang-kruse