Avatar billede xcode Nybegynder
11. januar 2004 - 22:01 Der er 11 kommentarer

Chat med muligheder - eller hvad?

Har i længere tid brugt to udenlandkse chatte - produceret af det samme firma, og med et smart koncept - væk med typisk tekst-bokse, væk med wannabe "3D"-netstation chat...

Teknikken er enkel - en isometrisk 2D chat med små figurer der render rundt og snakker sammen i chatrum bygget op som rigtige rum med små møvler m.m. som kan benyttes som alm. mennesker gør...

Men check det selv ud; www.habbohotel.com og www.cokemusic.com (sidstenævnte er genial og utrolig godt lavet).

Men er det noget man vil kunne lave i Danmark - dvs. samme koncept? Udbudet af chatte er jo pænt stort, så der skal en del nytænkning til, og dette kunne jo være et godt tilskud når nu vi er en befolkning af "chattere" :)
Avatar billede dna Nybegynder
12. januar 2004 - 00:43 #1
Jeg er sikker på at en ny form for chat, vil kunne trække folk til. Chat er jo noget som MANGE MANGE mennesker bruger MEGET MEGET tid på! :D

Hvis du har evnerne/kontakterne til at lave det, så syntes jeg da bare det er med at komme igang. Alle sådanne projekter har jo bare noget økonomi, og at få folk til at betale for det (Hvis det var din plan) - så er jeg noget mere skeptisk. Men, med så god grafik/opbygning, så tror jeg ikke at det vil være et problem at få "sponsorere" til at skyde lidt penge i det, hvis de så fik nogle rum opbygget med deres reklamer/logoer osv.

Syntes du skal springe ud i det!
Det var min mening - går ud fra at det var den du ville have, da jeg ikke rigtigt kan finde et direkte problem/spørgsmål! :D

dna
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2004 - 14:47 #2
Jeg tror ikke på at man i dag vil kunne starte en side op kun med en chat og så få en kæmpe success ud af det selvom chattet er genial/anderledes - medmindre der bliver postet pænt med markedsføring i.

De store steder er skabt enten fordi der er en anden indgangsvinkel (fx en artikel- eller søgeside) hvor brugerne er i forvejen eller også bliver de skabt i forbindelse med et eller flere produkter som er kendt af målgruppen (fx cola).

konklusion umiddelbart er, at det sagtens kan lade sig gøre og det skal da klart forsøges hvis det kan sættes op uden et kæmpe arbejde - og uanset hvad skal der da nok komme nogle brugere... men skal det blive "stort" skal det introduceres på en eller anden måde.
Avatar billede xcode Nybegynder
13. januar 2004 - 10:36 #3
Måske kunne man udvikle det som et produkt og sælge det til virksomheder der kunne have interesse i det..?
Avatar billede xcode Nybegynder
13. januar 2004 - 10:38 #4
Og selvfølgelig - hvis nogen føler de kan tilbyde med noget, så er jeg da frisk :)
Avatar billede mranders Nybegynder
13. januar 2004 - 12:54 #5
Jeg vil gerne hjælpe med at undersøge lidt mere om det, men der findes http://www.n.dk/ som er sammen med sol.dk som tilbyder noget af det du snakker om (kig evt. på det det hedder chat i højhuset), men jeg tror det kan videreudvikles en del.

kontakt mig på messenger: mrandersdk@hotmail.com

Jeg kan noget webprogramering (men kan nok ikke nok), men vil gerne være med til at videreudvikle ideen, skriv hvis du er interesseret

Hilsen Anders B
Avatar billede thortz Nybegynder
15. januar 2004 - 15:59 #6
Hej
jeg ejer selv en 3d chat og man kan da tydelig mærke at der er konkurrence om chatterne i danmark. Men jeg er sikker på at et helt nyt koncept vil kunne trække mange brugere til.
Avatar billede punnishment Nybegynder
15. januar 2004 - 17:44 #7
den form for chat-systemer er så en tand sværere at lave. Det vil kræve flash, og hvis det ikke er noget du selv mestre, kræver det en stor sum penge at få en anden til at lave det.

Det er en "umulig" opgave eller i det mindste ikke en optimal opgave at få det udviklet med Java Script og ASP/PHP....
Avatar billede cybermike Nybegynder
17. januar 2004 - 19:41 #8
Jeg vil godt smide en webhost og et domæne i projektet hvis det har interesse?

    mike

msn: ekimrebyc@hotmail.com , email: ekim@unifix.org , cv: http://www.cybermike.dk
Avatar billede mranders Nybegynder
18. januar 2004 - 14:30 #9
jeg ville gerne være med, men er ikke dygtig nok til at lave den, og jeg tror ikke der er nogen der har tid og er dygtige nok til at lave det, som har meldt sig
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2004 - 15:30 #10
er du nået videre?
Avatar billede mr_young Nybegynder
21. april 2004 - 21:08 #11
skriv til mig jeg har en idé til en godt chat side... mr.young@ofir.dk