Avatar billede bentn Nybegynder
11. januar 2004 - 17:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Capture problemer

Jeg har en alm standard videomaskine i stuen.- Og når
jeg bruger den til at capture med, for jeg et utroligt dårligt Sort-Hvid billede, med grøn-lilla striber,når
jeg ser det på Pc'en.
Vælger jeg en tv-kanal er det fint.Bruger jeg en "anden ældre" videomaskine er det fint,- men ikke med den jeg har i stuen, hvad kan problemet være med den?
Jeg har prøvet at flytte kablet frem og tilbage imellem Tv og Video'en uden det hjælper.
Skal jeg ændre noget på Video'en eller er jeg bare uheldig at den ikke vil samarbejde med lige netop den Video?
Avatar billede henninga Novice
11. januar 2004 - 19:15 #1
Er det lige meget hvilket bånd du afspiller i VHS'en ?
Hvilke kabler bruger du mellem video og PC?

Hvis du kører ind via antennekabel, kan det være din nye vhs sender på en anden kanal end den gamle.
Avatar billede bentn Nybegynder
11. januar 2004 - 21:26 #2
Jeg bruger Pinnacle, med ledning via et scartstik til Tv'et(Composite)
Det er lige meget hvilket videobånd.- Men Video'en billedet er jo klart nok på tv'et bare ikke på computeren.-Skifter jeg så til den gamle viker det fint begge steder.- mystisk.
Avatar billede henninga Novice
11. januar 2004 - 21:40 #3
Prøv eventuelt at køre den nye video via scart til den gamle video og derfra til pc.
Hvis billedet stadig er dårligt har det noget med videoafspilleren at gøre.
Hvis billedet er godt har det noget med pinnacle indgangen at gøre.
Avatar billede henninga Novice
19. januar 2004 - 01:30 #4
Finder du ud af noget ???
Avatar billede bentn Nybegynder
22. januar 2004 - 20:49 #5
Næe egentlig ikke, for min gamle video er ikke tilrådighed p.t.
Jeg tror det må være den "nye" video der er problemet da Pinnacle har kørt
fint hos en ven.(har lånt det fra ham, nemlig)- Det er bare lidt surt.
sorry for den sene tilbage melding, men jeg har bare ikke haft tid.
Avatar billede bentn Nybegynder
22. januar 2004 - 20:56 #6
Egentlig burde jeg slet ikke burde bruge Pinnacle da jeg har et grafikkort
der har både ind og ud gang, men skærmen går i sort når jeg prøver.Såå
Åbenbart vil capture bare ikke helt lykkes.
Tak for dine råd.
Avatar billede henninga Novice
22. januar 2004 - 22:28 #7
Ja, det kan være surt somme tider.
Jeg har bøvlet rundt med en Snazzi Avio boks til at køre MPEG direkte ind fra analog og digital video. Den har drillet i 2 dage nu og virker stadig ikke som jeg vil :o(
Men det kommer den til !!!!  ;o)
Avatar billede bentn Nybegynder
24. januar 2004 - 18:12 #8
Det er godt, bare gå til den, vis den hvem der er Boss :)
Jeg er stoppet med at rode for meget da min putter har flere ting som jeg
ville,være ked af at jeg mistede hvis jeg skulle formatere.
- (orker heller ikke at bruge timer på at starte forfra p.t)
Anyway.- Så Capture må vente lidt.- så må jeg nøjes med at capture fra den
gamle video, når jeg kan.- endnu mere surt er da at jeg kun kan capture i
320X240.- andet end det, så driller det igen :((((

Pøj pøj med dit problem.
we'll meet again Dr. Jones ;)
Avatar billede henninga Novice
25. januar 2004 - 21:26 #9
Jeg håber det lykkes for dig en gang :o)

Husk at lukke spm.