Avatar billede rocjen Nybegynder
21. januar 2001 - 10:02 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Problem m. TV-out på Asus v7700 GeForce 2 GTS

Hej Alle

Jeg er løbet ind i problemer med mit grafikkort og TV-out. Når jeg prøver at sende billedet til fjernsynet, er det i sort-hvid. Jeg har skiftet til PAL-systemet, så det er ikke der problemet ligger.

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe :)

- RocJen
Avatar billede zed_one Praktikant
21. januar 2001 - 10:06 #1
dit tv supporter hvistnok ik de kabel du bruger (s-video am i right?) ...du skal bruge et composite kabel istedet
Avatar billede msmows Nybegynder
22. januar 2001 - 12:48 #2
zed_one har ret, der sker det at hvis dit tv ikke er svhs-kompatibelt vil luminance (lys s/h) blive sendt til tossen, mens chrominancesignalet (farveinformationerne) ikke vil være forbundet til noget som helst (inde i tossen) derfor ingen farver. Se efter om der er et svhs stik på tv\'et (4benet minidin) eller om det ene scartstik (hvis der er 2) er svhs-kompatibelt står i manualen til tossen.
Avatar billede rocjen Nybegynder
22. januar 2001 - 16:58 #3
Mit TV understøtter SVHS. Jeg bruger det til at se DVD igennem. Kan det være noget i driveren, eller måske direkte på kortet?
Avatar billede msmows Nybegynder
23. januar 2001 - 12:23 #4
Bruger du svhskablet direkte, eller via en scartadapter?
Nogle tv har 2 (eller flere) scartstik, men ofte er kun den ene svhs (y/c) kompatibel.
Avatar billede rocjen Nybegynder
24. januar 2001 - 09:22 #5
Det kører direkte fra \'puteren til TV\'et .. ingen adapter :)
Avatar billede rocjen Nybegynder
26. januar 2001 - 11:16 #6
Nå, det lader ikke til at vi kommer videre i denne diskussion, men I skal have tak for jeres forsøg. Jeg har valgt at dele pointene imellem jer, selvom vi ikke fandt en løsning :)

- RocJen