Avatar billede casio151 Nybegynder
08. januar 2004 - 16:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan man ikke komme ind på min ftp-server?

Jeg har oprettet min egen ftp-server, og har fået lavet en bruger til mig selv, så jeg kan gå ind og lægge filer eller uploade filer til.

Jeg har så oprettet en bruger til en af mine venner, så han burgte kunne komme in på min ftp-server, men der er problemer med det.
Han kan ikke komme ind på ftp-adressen, men det kan jeg godt. Hvorfor kan han ikke???
Avatar billede marzman Nybegynder
08. januar 2004 - 16:26 #1
Har du en firewall sidene på ??!
Avatar billede squashguy Nybegynder
08. januar 2004 - 16:50 #2
Hvis du sidder bag en router, skal du lave port forwarding.

Hvis din ven har en firewall, skal han muligvis sætte ftpklienten til passiv
Avatar billede casio151 Nybegynder
08. januar 2004 - 17:32 #3
Hvis det kan hjælpe, så har jeg brugt programmet TYPSoft FTP Server, som er et program, så man kan bruge sin IP-adresse som en slags hjemmeside. (ftp://192.168.1.6) = Min FTP-Adresse.

Når jeg selv går ind på denne side i IE-browser, spørger den om en adgangskode og et brugernavn. Jeg bruger ikke et FTP-Upload program til at lægge filer ind på adressen.
Avatar billede bleze Nybegynder
08. januar 2004 - 17:40 #4
Du skal åbne port 20+21 i din router/firewall.  Ingen programmer hjælper på at omgå dette
Avatar billede casio151 Nybegynder
08. januar 2004 - 19:13 #5
Så er det bare lige, at jeg gerne vil vide en ting, og det er:

Hvordan åbner jeg porte på min router? Jeg har aldrig rodet med routere før, og har ikke en disse forstand på dem!
Avatar billede egonspock Seniormester
09. januar 2004 - 00:16 #6
Din IP-adresse er ikke den, andre kan komme til udefra. Det er din LAN-adresse. Prøv at se http://minip.dk/ for at finde din rigtige IP-adresse. Har du kun en computer på netværket, eller er der flere? Har du mulighed for at checke om hvilken konfiguration der er på routeren, om der er lukket for port 21?
Avatar billede casio151 Nybegynder
09. januar 2004 - 12:27 #7
Nu har jeg så funde den rigtige IP-Adresse. Nu skal jeg bare have fundet ud af det der med portene.

Er der ikke en, som kan vise mig, hvordan jeg kan se, hvordan router, firewall og alle portene er sat op?
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. januar 2004 - 12:35 #8
De fleste routere har et webinterface. Så hvis du går ind på http://<gateway>

Og gatewayen finder du i en cmdprompt: ipconfig
Avatar billede casio151 Nybegynder
09. januar 2004 - 13:55 #9
Jeg har så lige et problem. Når jeg går ind på adressen Http://(Gateway), siger den bare, at siden ikke kunne vises.
Avatar billede jsoftware Nybegynder
09. januar 2004 - 13:58 #10
du skal nok prøve at gå ind på http://192.168.1.1

kodeord er noget med admin/admin eller admin/password som standard
Avatar billede casio151 Nybegynder
09. januar 2004 - 14:31 #11
Jeg HAR været inde på siden, men den siger bare, at siden ikke kan vises, men kan det have noget at gøre med, at jeg har firewall på min computer?
Avatar billede jsoftware Nybegynder
09. januar 2004 - 17:04 #12
har du Norton firewall?

har du flere komputere på internettet på dit netværk?
Avatar billede casio151 Nybegynder
09. januar 2004 - 17:09 #13
Jeg har Norton Firewall, og har prøvet at være inde under Options og slå port 20 & 21 til, og jeg har også prøvet at slå den helt fra, men kan stadig ikke komme ind på adressen til min gateway...

Hvis man kan kalde det er netværk, så har jeg tre computere, som er tilkoblet routeren til min ADSL-Forbindelse...
Avatar billede casio151 Nybegynder
13. januar 2004 - 15:40 #14
Takker for hjælpen, men der var ikke noget der gav et resultat.