Avatar billede zubmit Nybegynder
08. januar 2004 - 15:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

NTFS til FAT32

Hvordan skifter man NTFS ud med FAT32? Hvis man altså kan det.
Jeg har Windows 2000 Professional.
Avatar billede superanden Nybegynder
08. januar 2004 - 15:17 #1
Hvis du sætter win 2000 cd-en i og formaterer får du mulighed for a vælge filsystem lige før du skal formaterer!
Avatar billede superanden Nybegynder
08. januar 2004 - 15:18 #2
altså skal du installerer det hele om igen!
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2004 - 15:19 #3
Korrekt - du kan ikke lave en NTFS partition om til FAT32 - kun den anden vej.
Avatar billede itryed Nybegynder
08. januar 2004 - 15:20 #4
Du kan med programmer som Partition Magic.

Du kan os prøve med convert komandoen i en komandopromt.
Avatar billede zubmit Nybegynder
08. januar 2004 - 15:29 #5
Jeg har næmlig lige formateret og jeg gider ikke til det igen.
Virker det der Patition Magic?
08. januar 2004 - 15:31 #6
CONVERT kan kun konvertere den modsatte vej: fra FAT til NTFS.

Partition Magic el.lign. program er eneste udvej uden formatering.
08. januar 2004 - 15:33 #7
Hvis du lige har formateret er det hurtigste at formatere igen.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
08. januar 2004 - 15:59 #8
Hvorfor overhovedet skifte bort fra et overlegent filsystem? Det virker tosset, medmindre du har brug for at dele disk med et crappy styresystem som Windows 98 eller tidligere.
Avatar billede levithan Nybegynder
08. januar 2004 - 18:04 #9
zubmit  Patition Magic virker fortrinligt. den konvertere ntfs til fat32 unden datatab, du skal dog være opmærksom på at afbryder du konverteringen mens den er i gang ødelægger du master book record og alle data er væk.  dog kan man med advanceret revovery programer få dem frem igen men der er også lidt risiko ved det.