Avatar billede strate Nybegynder
06. januar 2004 - 18:12 Der er 11 kommentarer

grafikkort problemmer

hejsa

jeg har en computer med følgende kompunenter:

Bundkort ecs L7vta
256mb ddr ram
2,4 ghz amd xp processer
palit fx 5600 med 128 md ddr ram 8Xagp

hvorfor får jeg kun 887 point i 3d mark

alt er opdateret
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. januar 2004 - 18:15 #1
Du har ikke for mange ram, men det er nok ikke hele årsagen.
Har du checket for spyware og virus?
Avatar billede ird Praktikant
06. januar 2004 - 18:32 #2
du har vel de rigtige drivers til bundkortet?
Avatar billede strate Nybegynder
06. januar 2004 - 18:48 #3
jeg har checket for alt med virus og spyware

og driverne er fra disken jeg fik med kortet og fra deres hjemmeside
Avatar billede strate Nybegynder
06. januar 2004 - 18:48 #4
jeg har win 2000 pro installeret hvis det hjælper
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. januar 2004 - 19:14 #5
Du skal hente driver fra www.nvidia.com
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. januar 2004 - 19:16 #6
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_53.03

Denne her driver skal du installere, men husk at fjerne den gamle først i tilføj/fjern programmer...
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. januar 2004 - 19:17 #7
Det er self til grafikkortet. Det glemte jeg lige :0)
Avatar billede Dribble Nybegynder
07. januar 2004 - 00:36 #8
well....der er mange ting der ikke er til din fordel.

ECS er ikke jordens bedste bundkort ang. performence......det er et godt billigt og stabilt bundkort, men hurtigt er det ikke.

ang dine ram...nu ved jeg ikke hvad mærke de er, eller hvilken settings der sat til, men det har også meget at sige ang. benchmark, og samtidigt er 256 mb ram heller ikke særligt meget.

FX 5600 er et ok kort...men bestemt heller ikke blandt de hurtigste og køre kun på 4x1 pipes, hvor f.eks et gammelt GeForce4 4400 køre med 4x2 pipes.

så alt i alt vil jeg sige at din score passer ganske fint.....og som sagt, dit bundkort er det der tager AL farten af din maskine, ifølge mine erfaringer.
Avatar billede Dribble Nybegynder
07. januar 2004 - 00:39 #9
jeg kan desværre kun sige, at du har gjort som mange mange andre...nemlig at spare på bundkortet....da det som oftes er det man ikke forstår fuldt ud.
Avatar billede ird Praktikant
15. januar 2004 - 16:57 #10
bliver rart med feedback en dag!
Avatar billede ird Praktikant
09. juni 2004 - 08:20 #11
Du må sådan set selvom det her, men du burde kikke lidt her:

http://expfaq.1go.dk/?id=1#vejledning_til_nye_brugere
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Så er du godt igang med at blive en god bruger af forrummet.
På den måde slipper du for irettesættelser fra folk hvis du træder ved siden af :))

Husk at lukke dine gamle spørgsmål. Dette gør at du en aden gang har nemmere ved at få kvalificeret hjælp :)

Alt med gult og mørkegrønt venter på afslutning eller feedback.