Avatar billede martinhk Nybegynder
06. januar 2004 - 17:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Blande indholdet i en tabel

Er der en simpel metode til at blande indholdet i en tabel, således at data kommer ud i en anden rækkefølge næste gang?
Jeg er helst fri for at bruge sql's random funktion, da jeg ikke bruger hele indholdet af tabellen hver gang, desuden synes jeg den forfordeler nogle entries frem for andre.
Avatar billede trer Nybegynder
06. januar 2004 - 20:28 #1
Umiddelbart ikke - bortset fra, at en SELECT i flg def. ikke garenterer nogen speciel orden...

Hvis du kan tilføje en kolonne til din tabel, så kan du, efter hver select opdatere den med tilfældig værdi, og så benytte en order by på kolonnen.
Avatar billede martinhk Nybegynder
06. januar 2004 - 21:03 #2
Det lyder umiddelbart som en brugbar ide. Tak.