Avatar billede jesperkollerup Nybegynder
06. januar 2004 - 15:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Hijack this log!

Jeg har været ved at rode lidt rundt med de gamles computer. De har haft alt muligt skrammel liggende. Jeg har kørt Ad-aware, Spu Boot og PestPatrol, som alle har fjernet noget. Jeg håber så lidt på at der er en der vil kigge den er Hijack This log igennem, da jeg ikke har nogen forstand på det selv.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\IBMTOOLS\APTEZBTN\APTEZBP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\EZBTNMSG.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON ANTIVIRUS\NAVAPW32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\BLSTAPP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\PROGRAMMER\MICROSOFT HARDWARE\MOUSE\POINT32.EXE
C:\PROGRAMMER\PESTPATROL\PPCONTROL.EXE
C:\PROGRAMMER\PESTPATROL\PPMEMCHECK.EXE
C:\PROGRAMMER\PESTPATROL\COOKIEPATROL.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOTDD01.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOBNZ08.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\MICROSOFT OFFICE\OFFICE\OSA.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOEVM08.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOSTS08.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPZIPM12.EXE
C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACRORD32.EXE
C:\WINDOWS\SKRIVEBORD\HIJACKTHIS.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tdconline.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.boredlife.com/search/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = http://www.boredlife.com/search/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,Search = http://in.webcounter.cc/--/?vwjuo (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer,Search = http://in.webcounter.cc/--/?vwjuo (obfuscated)
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: clitor - {1E1B2879-88FF-11D2-8D96-123457123457} - C:\WINDOWS\EXPLORER.DLL
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [AEZBProc] c:\ibmtools\aptezbtn\aptezbp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Ezbtnmsg] c:\windows\system\ezbtnmsg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] c:\windows\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] c:\windows\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] c:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAPW32.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BlstApp] C:\WINDOWS\SYSTEM\BLSTAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Soundmx] \soundmx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Hot_dk] C:\Program Files\GMSoft\Dialers\Hot_dk\Hot_dk.exe /dontdial
O4 - HKLM\..\Run: [PestPatrol Control Center] C:\Programmer\PestPatrol\PPControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PPMemCheck] C:\PROGRAMMER\PESTPATROL\PPMemCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CookiePatrol] C:\PROGRAMMER\PESTPATROL\CookiePatrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Mscnt] c:\windows\system\mscnt.exe /noconnect
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] c:\windows\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
O4 - HKLM\..\RunServices: [BCDetect] c:\windows\SYSTEM\BCDetect.exe defer
O4 - HKCU\..\Run: [Service Manager] C:\windows\dxsound.exe
O4 - HKCU\..\Run: [sws.exe] c:\program files\GlobalDialer\tonex00222\13694243.EXE -remove
O4 - HKCU\..\Run: [quicken] C:\WINDOWS\QUICKEN.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [editpad] C:\WINDOWS\editpad.exe
O4 - Startup: hpoddt01.exe.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
O4 - Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Startup: Microsoft Office-start.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O12 - Plugin for .mov: C:\Programmer\Netscape\Navigator\Program\PLUGINS\NPQTW32.DLL
O13 - WWW. Prefix: http://
O15 - Trusted Zone: *.msn.com
O16 - DPF: Nordea Online investering - https://www.onlineinvestering.nordea.dk/oiclient.nsf/files/client/$FILE/oiclient.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37966.4750694444
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {18D9C485-7EEC-4395-95DA-DC3875B10E81} (TEInstallPlugIn) - http://www.skylinesoft.com/interactive/TerraExplorer/Install/TEInstallPlugIn.cab
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O19 - User stylesheet:  (file missing)
Avatar billede arlet Juniormester
06. januar 2004 - 15:42 #1
Løber den lige igennem
Avatar billede arlet Juniormester
06. januar 2004 - 16:34 #2
Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Du skal åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.boredlife.com/search/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = http://www.boredlife.com/search/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,Search = http://in.webcounter.cc/--/?vwjuo (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer,Search = http://in.webcounter.cc/--/?vwjuo (obfuscated)
O2 - BHO: clitor - {1E1B2879-88FF-11D2-8D96-123457123457} - C:\WINDOWS\EXPLORER.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [Ezbtnmsg] c:\windows\system\ezbtnmsg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Soundmx] \soundmx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Hot_dk] C:\Program Files\GMSoft\Dialers\Hot_dk\Hot_dk.exe /dontdial
O4 - HKLM\..\Run: [Mscnt] c:\windows\system\mscnt.exe /noconnect
O4 - HKCU\..\Run: [Service Manager] C:\windows\dxsound.exe
O4 - HKCU\..\Run: [sws.exe] c:\program files\GlobalDialer\tonex00222\13694243.EXE -remove
O4 - HKCU\..\Run: [quicken] C:\WINDOWS\QUICKEN.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [editpad] C:\WINDOWS\editpad.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O13 - WWW. Prefix: http://
O15 - Trusted Zone: *.msn.com
O16 - DPF: {18D9C485-7EEC-4395-95DA-DC3875B10E81} (TEInstallPlugIn) - http://www.skylinesoft.com/interactive/TerraExplorer/Install/TEInstallPlugIn.cab
O19 - User stylesheet:  (file missing)

Derefter Genstarter du i fejlsikret tilstand(Fejlsikret tilstand kommer du i ved at trykke på <F8> når maskinen starter op, lige inden den begynder at indlæse Windows.) Find følgende fil i Stifinder og slet den:

C:\WINDOWS\SYSTEM\EZBTNMSG.EXE

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Avatar billede jesperkollerup Nybegynder
06. januar 2004 - 19:52 #3
Her er den nye log. Jeg havde ikke lige fået læst de to sidste linier i dit svar.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\IBMTOOLS\APTEZBTN\APTEZBP.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON ANTIVIRUS\NAVAPW32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\BLSTAPP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\PROGRAMMER\MICROSOFT HARDWARE\MOUSE\POINT32.EXE
C:\PROGRAMMER\PESTPATROL\PPCONTROL.EXE
C:\PROGRAMMER\PESTPATROL\PPMEMCHECK.EXE
C:\PROGRAMMER\PESTPATROL\COOKIEPATROL.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOTDD01.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOBNZ08.EXE
C:\PROGRAMMER\MICROSOFT OFFICE\OFFICE\OSA.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOEVM08.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPZIPM12.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOSTS08.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACRORD32.EXE
C:\WINDOWS\SKRIVEBORD\HIJACKTHIS.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tdconline.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.boredlife.com/search/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = http://www.boredlife.com/search/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,Search = http://in.webcounter.cc/--/?vwjuo (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer,Search = http://in.webcounter.cc/--/?vwjuo (obfuscated)
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: clitor - {1E1B2879-88FF-11D2-8D96-123457123457} - C:\WINDOWS\EXPLORER.DLL (file missing)
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [AEZBProc] c:\ibmtools\aptezbtn\aptezbp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Ezbtnmsg] c:\windows\system\ezbtnmsg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] c:\windows\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] c:\windows\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] c:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAPW32.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BlstApp] C:\WINDOWS\SYSTEM\BLSTAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Soundmx] \soundmx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Hot_dk] C:\Program Files\GMSoft\Dialers\Hot_dk\Hot_dk.exe /dontdial
O4 - HKLM\..\Run: [PestPatrol Control Center] C:\Programmer\PestPatrol\PPControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PPMemCheck] C:\PROGRAMMER\PESTPATROL\PPMemCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CookiePatrol] C:\PROGRAMMER\PESTPATROL\CookiePatrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Mscnt] c:\windows\system\mscnt.exe /noconnect
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] c:\windows\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
O4 - HKLM\..\RunServices: [BCDetect] c:\windows\SYSTEM\BCDetect.exe defer
O4 - HKCU\..\Run: [Service Manager] C:\windows\dxsound.exe
O4 - HKCU\..\Run: [sws.exe] c:\program files\GlobalDialer\tonex00222\13694243.EXE -remove
O4 - HKCU\..\Run: [quicken] C:\WINDOWS\QUICKEN.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [editpad] C:\WINDOWS\editpad.exe
O4 - Startup: hpoddt01.exe.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
O4 - Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Startup: Microsoft Office-start.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O12 - Plugin for .mov: C:\Programmer\Netscape\Navigator\Program\PLUGINS\NPQTW32.DLL
O13 - WWW. Prefix: http://
O15 - Trusted Zone: *.msn.com
O16 - DPF: Nordea Online investering - https://www.onlineinvestering.nordea.dk/oiclient.nsf/files/client/$FILE/oiclient.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37966.4750694444
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {18D9C485-7EEC-4395-95DA-DC3875B10E81} (TEInstallPlugIn) - http://www.skylinesoft.com/interactive/TerraExplorer/Install/TEInstallPlugIn.cab
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O19 - User stylesheet:  (file missing)
Avatar billede arlet Juniormester
06. januar 2004 - 20:00 #4
Du skal lige prøve igen, for der er intet fixet i den log.

bagefter genstart og ny log
Avatar billede jesperkollerup Nybegynder
06. januar 2004 - 20:48 #5
Jeg prøver lige en gang til. Nu er der i hvert fald sket noget :-)

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\IBMTOOLS\APTEZBTN\APTEZBP.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON ANTIVIRUS\NAVAPW32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\BLSTAPP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\PROGRAMMER\MICROSOFT HARDWARE\MOUSE\POINT32.EXE
C:\PROGRAMMER\PESTPATROL\PPCONTROL.EXE
C:\PROGRAMMER\PESTPATROL\PPMEMCHECK.EXE
C:\PROGRAMMER\PESTPATROL\COOKIEPATROL.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOTDD01.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOBNZ08.EXE
C:\PROGRAMMER\MICROSOFT OFFICE\OFFICE\OSA.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOEVM08.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPZIPM12.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOSTS08.EXE
C:\WINDOWS\SKRIVEBORD\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tdconline.dk/
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [AEZBProc] c:\ibmtools\aptezbtn\aptezbp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] c:\windows\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] c:\windows\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] c:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAPW32.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BlstApp] C:\WINDOWS\SYSTEM\BLSTAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PestPatrol Control Center] C:\Programmer\PestPatrol\PPControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PPMemCheck] C:\PROGRAMMER\PESTPATROL\PPMemCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CookiePatrol] C:\PROGRAMMER\PESTPATROL\CookiePatrol.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] c:\windows\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
O4 - HKLM\..\RunServices: [BCDetect] c:\windows\SYSTEM\BCDetect.exe defer
O4 - Startup: hpoddt01.exe.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
O4 - Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Startup: Microsoft Office-start.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
O12 - Plugin for .mov: C:\Programmer\Netscape\Navigator\Program\PLUGINS\NPQTW32.DLL
O16 - DPF: Nordea Online investering - https://www.onlineinvestering.nordea.dk/oiclient.nsf/files/client/$FILE/oiclient.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37966.4750694444
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
Avatar billede arlet Juniormester
06. januar 2004 - 21:06 #6
Ja, det der skete var at du blev clean*S*

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende freeware programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, Du kan følge med hvornår programmet sidst er opdateret nederst på www.spywarefri.dk.

Det er meget vigtigt at du også holder dit windows og IE opdateret.

du skal lige sørge for at få lukket Dcom. Her kan du se hvordan du skal gøre det : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Avatar billede jesperkollerup Nybegynder
06. januar 2004 - 21:09 #7
Jeg takker for hjælpen.
Avatar billede arlet Juniormester
06. januar 2004 - 21:11 #8
Velbekommen