Avatar billede mediaals Nybegynder
06. januar 2004 - 13:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Branding af video på dvd-skive

Vi har har en video som er konverteret til MPEG2 video i m2p format. Det ville jeg frygteligt gerne have ned på en DVD skive til min dvdafspiller.
Vi bruger en Plextor dvd brænder og NERO burner som software. Skiverne er DVD-R skiver.

Hvordan skal den laves for at min dvd afspiller vil aflæse disken?

har prøvet bare at ligge video filen direkte på disken, men afspilleren melder bare "Disk error"

Kan i hjælpe?
Avatar billede bleze Nybegynder
06. januar 2004 - 13:57 #1
I nero skal du i starten skifte mellem CD eller DVD. Så får du andre layouts frem... Feks DVD Video... Her har du så 2 foldere. AUDIO og VIDEO_TS, video skal ligge under video...
Avatar billede mediaals Nybegynder
06. januar 2004 - 14:25 #2
Det har jeg prøvet, men den vil kun acceptere VOB, IFO eller BUP filer for at oprette disken, men hvor får jeg dem fra???
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 15:07 #3
Du skal have et ifo-program som "oversætter" din mpeg-fil til vob.
http://www.doom9.org/Soft21/Vobtools/Ifoedit096.zip
Du går ind i DVD-author og lægger henholdsvis billede og lyd ind.
Så lader du den lave dem om til vob-filer i en ny mappe.
Og dem kan du så brænde.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 15:10 #4
Hvis du vil have flere filer liggende på DVD, kan du med held bruge denne opskrift:

1. Bruger TMPENC til at dele lyd fra video.
Åben Tmpenc - file/mpeg-tool/sipmle demultiplex.
Der åbner du din svcd-fil og giver de to andre filer nye navne, og helst i en ny mappe.
Så får du to filer, en videofil og en audiofil.
Så åbner du IfoEdit v.0.95 og åbner fanen DVD-author. Der åbner du først din videofil og lige nedenunder åbner du din audiofil. Hvis du umiddelbart ikke kan se navnene på de to filer, du lavede i tmpenc, så gå ned i filtype og kør den ned på all files, så dukker den op på listen.
Når du har sat filnavnene i, gemmer du dem i en mappe for sig selv, dette er meget vigtigt.
Hvis det er svcd-filer på ca. 1 time og 45 min. i fuld bitrate kan der være to film på hver DVD. DVS. du gør nøjagtig det samme med den anden fil.
Når det er konverteret 2 film til vob åbner du dvd-shrink 3.0 beta. Der kan du samle dem begge to og gøre klar til at blive brændt.
Først trækker jeg den ene film ind i dvdshrink. Når den har læst den ind dobbeltklikker du på main movie. Så kommer der en title 1. Så trykker du på re-author og der kommer en ny menu op. Den minimerer du en smule, så du kan se den nederste. Så trækker du title 1 over i den nye menu.
Derefter går du tilbage til den gamle menu, som du havde fat i først, og trækker den anden svcd over og åbner så der også står title 1 på den. Den trækker du over på menu 2 til den anden title, så der ligger to på denne. Derefter går du op og laver en backup af denne i en ny mappe. De filer der kommer der, brænder du over på en DVD, og du har svcd på en DVD-skive.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 15:18 #5
Denne opskrift er lavet til SVCD men svcd er også mpeg2-filer så opskriften kan følges slavisk. Du kan hente dvdshrink her
http://www.dvdshrink.info/re-author-v3beta5.php
og der er også en guide her:
http://www.hjelperdeg.net/software/film/dvdshrink/index.php
Norbert
Avatar billede norbert Nybegynder
14. januar 2004 - 03:10 #6
Fandt du ud af det???
Norbert :-)
Avatar billede mediaals Nybegynder
14. januar 2004 - 09:30 #7
Hej norbert,
ja jeg fandt ud af det, og det virker perfekt, tak for hjælpen, og her er dine point.

Mediaals
Avatar billede norbert Nybegynder
14. januar 2004 - 09:31 #8
Takker for point :-)
Norbert