Avatar billede farbeyond Nybegynder
05. januar 2004 - 22:31 Der er 3 kommentarer

Hvor finder jeg hjælp?

Hej ALle

Jeg tænkte på om i kunne give mig et godt råd om hvor jeg skal henvende mig.

Jeg er for ikke så lang tid siden flyttet til København. Her har jeg fået bygget en pc hos en lokal pc dealer som jeg ikke længere ønsker at handle hos da jeg frygter at manden ikke ved hvad han helt præsist laver.

Jeg håber i kan hjælpe mig med hvor jeg skal henvende mig med spørgsmål af den her art - jeg ved lidt om computer, desværre ikke nok :(

Jeg har brug for et sted hvor jeg trygt kan gå og stole på at min computer er i gode hænder, få den vurderet om den er ok sat op om alt funger som det skal - det er trods alt en masse penge der er investeret.

Problemer:

1. Jeg har på fornemmeren at der er noget i vejen med den. I forhold til at det er 3.0 er den noget langsom i opstart. Jeg får først en sort skærm 14 sek - derefter 2 bib eller 3 bib (bios AMI) - så en meddelse om den ikke kan detecte nogle primær eller sekundær dics - deres værdier er bare 0 - derefter viser den kort noget bios og så videre til XP loading - hele processen tager 1,5 minut.
-----------------------------------------------------------------------------------------
2. Mit trådløse keyboard (logitech mx 700) svigter mig af og til og jeg må genstarte. Jeg må ikke røre musen før at alt er læst ind. Jeg har været i kontakt med Logitech. Kan det have noget med bundkortet at gøre?
-----------------------------------------------------------------------------------------
3. I BIOS står Primary Master              (not detected)
                    Primary Slave                (Hitachi 60 GB IC 35L060AVV2)
                    Secondary IDE Master    (sony cd rom)
                    Secondary IDE Slave      (HP brænder)
                    Thrid IDE Master            (Maxtor 120 GB SATA)
                      Fourth IDE master          (Not detected)

under boot:  1. Drive (Hitachi 60 GB IC 35L060AVV2)
                  2. Drive ( 3m Maxtor 6y120)
-----------------------------------------------------------------------------------------
4. Min slave, Hitachi 60 GB IC 35L060AVV2, siger engang imellem nogle mærkelig lyde - ligesom om den hiver efter vejret eller slider et eller andet.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Min Computer konfig. Asus deluxe p4p800 - Intél Pentium 4 3.06 GH - 2x 512 kingston ram -  Maxtor 120 GB SATA (Prim) - Hitachi 60 GB ATA (slave)
                                Windows XP Home - Grafikkort kopi af Palit Daytona 128 mb 3D - Logitech mx700 (trådløs)

På forhånd tusind tak
Mvh. farbeyond

Ps. kan i anbefale en lydløs blæser eller et køleelement - den fra Intel larmer helt vildt
Avatar billede cob Nybegynder
05. januar 2004 - 22:34 #1
Det er muligt der er nogle der kan hjælpe dig - men du har smidt dit spørgsmål i en design gruppe... Du skal nu nok finde en med noget hardware... held og lykke :-)
Avatar billede zeus6 Nybegynder
05. januar 2004 - 23:27 #2
Gå til de forskældelige forretninger med Pc af dit mærke og se hvad de ca tager for et chek.
Avatar billede crazykiddo Nybegynder
29. april 2004 - 23:58 #3
jeg bor i kbh og har samme bundkort..og har efterhånden 10 års erfaring..
skriv til crazykiddo@email.dk hvis du stadig mangler hjælp.