Avatar billede jesperkollerup Nybegynder
05. januar 2004 - 15:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bærbar der hyler!

Jeg er den mere eller mindre lykkelige ejer af en 3 måneder gammel HP bærbar, hvorfra der kommer en meget irriterende hyletone når den kun kører på batteri. Er der nogen der har nogen erfaringer med dette eller bare et bud på hvad det kunne skyldes.

Lige et tillægsspørgsmål, er der nogen der har nogen erfaringer med at have en computer til reparation hos Merlin, såvel gode som dårlige...
Avatar billede bpraem Nybegynder
05. januar 2004 - 15:25 #1
Det kunne være din blæser !
Avatar billede jesperkollerup Nybegynder
05. januar 2004 - 15:30 #2
Burde hyletonen så ikke være der hele tiden. Hyletonen er der ikke når opladeren er sat til.
Avatar billede bpraem Nybegynder
05. januar 2004 - 15:35 #3
du kan evt prøve at stoppe blæseren ved at sætte noget fast for så lige at høre om ikke lyden forsvinder !
Avatar billede jesperkollerup Nybegynder
05. januar 2004 - 15:39 #4
Den er der desværre stadig når blæseren står stille. Jeg burde nok også have nævnt at den stiger/falder i takt med hvor meget computeren laver.
Avatar billede jesperkollerup Nybegynder
05. januar 2004 - 22:26 #5
ok
Avatar billede akl_gr Nybegynder
05. januar 2004 - 23:17 #6
på mit studie (el-installatør), er vi to, der hvaer har en HP Pavilion ZE4453EA. Min kammerats har det også med at hyle en gang imellem, mens min aldrig gør det. Spooky. De er købt med en uges mellemrum da de var på tilbud i expert til 8.999,-
Avatar billede jesperkollerup Nybegynder
06. januar 2004 - 12:49 #7
Jeg takker for kommentarerne. Hvis i begge to vil smide et svar kan i deles om pointene. Jeg har lige afleveret den til reparation, så mon ikke de finder ud af det.
Avatar billede casparsen Nybegynder
06. januar 2004 - 13:01 #8
Som elektronik mekaniker ved jeg af erfaring at flere slags forbruger elektronik har en indbygget switch-mode forsyning som laver en højere spænding
end batteriets  - den belastes så kun når der ikke er tilsluttet 220 V
Ved belastning kan spolerne i denne hyle (ligesom et ældre TV)

I disse tilfælde er der vel "en dårlig konstruktion" - ikke en fejl
Avatar billede akl_gr Nybegynder
06. januar 2004 - 13:06 #9
Jeg skal ihvertfald ikke have point. Jeg delte bare lidt ud af min erfaring ;-)
Kom jo ikke med nogen løsning/forklaring.
Avatar billede jesperkollerup Nybegynder
06. januar 2004 - 15:20 #10
Casparsen>> Det lyder meget fornuftigt. Nu håber jeg bare Merlin syntes det er noget de skal rette. Det er lidt "træls" at have en bærbar, man ikke kan holde ud at bruge, uden at der er en ekstern strømforsyning sat til.
Avatar billede jesperkollerup Nybegynder
07. januar 2004 - 00:19 #11
Bpraem og Casparsen, i må godt ligge et svar, så i kan få nogle point for jeres kommentarer, da det egentlig bare var det jeg søgte.
Avatar billede casparsen Nybegynder
07. januar 2004 - 10:43 #12
Jeg håber at Merlin's service værksted kan løse det for dig men......

Det eneste du kan henholde dig til er om maskinen larmer mere en det anførte
(se specifikationer)

Jeg sidder selv som IT ansvarlig (på godt og ondt) og har pt en bruger som
har Tinitus symptomer efter brug af en Medion pc med - der er intet at gøre rent reparations mæssigt.

tip.  prøv at sætte den bærbare på et kork underlag - det kan nogle gange
dempe lyden så den ikke generer (så meget)