Avatar billede mediaals Nybegynder
05. januar 2004 - 09:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Repeat bånd

Hey der,

Jeg skal lave et repeat bånd, eller hvad det hedder.
Det skal være så at videoen selv spoler båndet tilbage når videoen er færdig, og Måske enda starter det igen fra starten af.....
Det skal være lige som de bånd i forretninger der viser en lille demovideo, og som køre døgnet rundt.

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede frewald Nybegynder
05. januar 2004 - 09:34 #1
Ja - du skal have en afspiller der understøtter det. Båndet er der intet specielt ved.
Avatar billede hermandsen Juniormester
05. januar 2004 - 09:43 #2
Har en kammerat med et professionelt lyd- og videostudie (video-studiet alene har kostet en kvart million, sikkert mere)... Han lavede for noget tid siden sådan nogle repeat-bånd i forbindelse med Flying Superkids 35 års jubilæum, som blev delt ud til de forskellige musikhuse og teatre hvor der blev lavet show.

Software-suiten hedder Purple, hvis du kan bruge det til noget... Hvis du betaler en mindre sum (et par tusinde) og jeg lægger et godt ord ind for dig, kan han måske lave det!!

Hvis du selv vil lave det kan jeg anbefale dig at lægge video'en ind på en computer med video-udgang (composite eller S-VHS), og så sætte din afspiller til at køre repeat på sekvensen som du så bare spiller ud på dit bånd...

Håber det kunne bruges!!

//hermandsen
Avatar billede frewald Nybegynder
05. januar 2004 - 09:53 #3
Hvilken som helst person med hjemmevideoredigering kan lave det. Normalt vil et repeat bånd være den samme sekvens der er gentaget på langt VHS bånd. Men det behøevr ikke at være det, hvis man kan leve med at båndet spoler tilbage hele tiden. Men den løsning kræver en speciel VHS afspiller der kan programeres til at spole tilbage når den kommer til et specielt punkt på båndet.
En mere prof løsning vil være at lave det på DVD.
Hvor langt er materialet - og har du det på VHS bånd, DV bånd, DVD eller?
Avatar billede mediaals Nybegynder
05. januar 2004 - 10:04 #4
Jeg har professionelle redigeringer (bla. AVID), har matrialet på det båndformat jeg har brugfor DV-cam, BETA mv. Det er ikke et problem at køre det på båndet, men mere om det er et mark på båndet man skal lave, eller videoafspilleren der skal være speciel, eller beggedele.
Hvis det er et mark på båndet der skal til, ville jeg gerne vide hvad denne funktion hedder.
Matrialet er på ca. 30 min. Dette kan ligges flere gange på båndet, men skal jo nødvendig vis spoles tilbage en gang i mellem, da de skal kører i flere dage hele døgnet.
Avatar billede hermandsen Juniormester
05. januar 2004 - 10:27 #5
Sammensæt en computer bestående af det allermest nødvendige (grafik-kort med video-udgang, motherboard, en lille harddisk osv.) Lad den så være distributions-central for video'en...

Evt. kan du installere to cd-rom drev, smide Knoppix i den ene, og din video i den anden... Så slipper du også for at skulle betale licenser, og du kan let sætte en ny video til at køre i ring hvis du har brug for det... Det var da et forsøg værd, og så er det oven i købet billigt!! :)

//hermandsen
Avatar billede frewald Nybegynder
05. januar 2004 - 10:33 #6
Mange af de TV med indbygget VHS afspiller kan du sætte til at repeate. Og båndet er ikke specielt - det er typisk tælleren den er afhængig af.
Men den mest driftsikre løsning (og pæneste kvalitet) er nu at gøre det på DVD. Så har du den pæne kvalitet, og du har ikke ventetid når den skal spole tilbage.
Næste skridt vil være at benytte dedikeret hardware til at afspille det. Jeg kan anbefale Edje der er en lille boks med harddisk der afspiller Mpeg2 filer. Den er lavet til den slags brug, men koster også derefter. http://www.adtecinc.com/products/edje/edjepd.html