Avatar billede itryed Nybegynder
04. januar 2004 - 13:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

"Ctrl-Alt-Delete" forklaring.

Er der nogen der kan svare mig på, Hvad sker der når man trykker "Ctrl-Alt-Delete"?

Altså hvad angår kommandoer mv.

håber der er en enkelt der forstår, hvad jeg spørger om. Ved ik helt hvordan jeg ellers skal formulere mit spørgsmål.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
04. januar 2004 - 13:08 #1
Normalt bare jobliste frem så du kan afslutte programmer o.l.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. januar 2004 - 13:10 #2
prøv det dog, der sker ikke andet end at der kommer en menu, hvor du kan vælge at se forskellige ting, cpu processer, du kan logge ud og mange andre ting.
Prøv det..
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. januar 2004 - 13:11 #3
menuen der kommer hedder rent faktisk Windows jobliste
Avatar billede itryed Nybegynder
04. januar 2004 - 13:11 #4
Det er en windows 2000 maskine jeg sidder ved.

4us.dk>> Det ved jeg, men hvad er det der får skærmbilledet frem, hvor man kan vælge jobliste og logud osv??
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. januar 2004 - 13:13 #5
det er ligegyldigt om det er W2k eller WinXP, joblisten består af de samme ting.
Avatar billede itryed Nybegynder
04. januar 2004 - 13:22 #6
Yes sir!
Det er nu ik joblisten jeg spørger til.
Når trykker "Ctrl-Alt-Delete" kommer der et billede frem, hvor der er mulighed for at lukke pc'en, logge af med den aktuelle bruger, låse pc'en, skifte PW, se joblisten og anullere.

Mit spørgsmåæ er så, hvad er det for en kommando der kalder dette skærmbillede??
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. januar 2004 - 13:25 #7
jeg tænkte nok det var dit spm., jeg ved det faktisk ikke, tror det er indbygget i systemet, så man kan ikke fjerne det.
Avatar billede driis Nybegynder
04. januar 2004 - 13:34 #8
CTRL-ALT-DEL genererer et hardware-interrupt. Det er interruptfunktionen, der kalder omtalte skærmbillede frem.
Avatar billede itryed Nybegynder
04. januar 2004 - 13:41 #9
driis >> Er der mulighed for at generere det interrupt på en anden måde??
Avatar billede driis Nybegynder
04. januar 2004 - 14:38 #10
Ja, det er muligt, men det er ikke noget jeg umiddelbart ved præcist hvordan skal gøres. Under alle omstændigheder er du nødt til at programmere dig ud af det.
Avatar billede itryed Nybegynder
04. januar 2004 - 15:10 #11
OK, men tak for hjælpen.