Avatar billede crashpoint Nybegynder
04. januar 2004 - 00:00 Der er 1 kommentar

Windows Ident Server: Opsætning

Hey,

Jeg ved ikke helt om jeg skal poste dette indlæg under "IRC" eller herunder.....Anyways..:

Jeg syntes ikke jeg kan få Windows Ident Server til at fungere med mIRC. Jeg havde "bestilt" "Trust" (Trust skal man have på IRC (Quakenet) hvis man vil have flere end 5 connections igennem samme hostmask på samme tid. Jeg skal hoste Bouncers til ca. 50 brugere så jeg skal have trust)

Anyways. Jeg fik afslag fordi jeg manglede at oprette en Ident Serer på min server-computer. Server computeren kører på Windows XP og jeg har netop lige hentet "Windows Ident Server" (http://identd.dyndns.org/identd/) men jeg kan ikke rigtig få den til at virke...

Jeg har åbnet port 113 i routeren.. - På IRC fik jeg én af mine venner til at prøve at connecte til QuakeNet via min Bouncer og det virkede - lige bortset fra at det tegnet ~ var foran hans personlige Ident. Hvis ~ er foran et navn på IRC, virker Ident ikke rigtigt.

Hvad kan det være der er galt? - Det er en svær nød at knække - så jeg giver 80 points!
Avatar billede kjeldsen1337 Nybegynder
03. marts 2004 - 09:47 #1
Har samme problem, har prøvet med en del identd server efter hånden, men de har ikke virket ordentligt. Det har nemlig ikke været muligt at finde et program der kan give hver person der logger på deres eget ident. I stedet får alle der connecter det samme ident, hvilket ikke er hvad jeg har brug for. Jeg skulle gerne have en identd server, så folk selv kan lave deres identd når de connecter til min bnc.

Ved dette kan lade sig gøre med et UNIX styresystem, da jeg selv har sat et op i openbsd. Men da jeg ikke kan fatte at sætte en ftpd og mIRC op i openbsd, har jeg besluttet mig for at gå tilbage til Win OS. Har hørt om at man kan køre en slags UNIX emulator så man kan få oidentd til at fungere på en Win server. Hvis nogen kender til en sådan emu eller en identd server til Win OS der virker, så smid et link.