Avatar billede chilliboy Nybegynder
31. december 2003 - 04:40 Der er 4 kommentarer

Domæne-sikring af filer

Hejsa!

Først vil jeg lige undskylde hvis ikke dette spørgsmål er havnet i den rigtige kategori... den er så lidt svær at kategorisere synes jeg ... - nå, men til sagen:

Jeg har et domæne (lad os kalde det x.dk), hvortil der er en masse billedmateriale, som folk går ind og kigger på.

Ikke nok med de kigger på det, de laver også img src-htmlkoder der loader billederne på deres hp's - men fra "mit" domæne...

Det er imidlertid ret belastende, da siden efterhånden har ret mange besøgende, og det går lidt udover loadtiden, at billederne hentes fra så mange hp's...

På siden er der en "ingen højreklik", men hvad hjælper det når "vis kilde/view source" er opfundet... suk.

Er der mon nogen eXperter her, der har en kode liggende, så man ikke kan hente filer/billeder/scripts ned på andre hp's end på det domæne, filerne ligger på?

Håber det var forklaring nok.

På forhånd tak, og håber på svar.

Venlig hilsen,
Morten.

PS: Siden er skrevet i asp, men understøtter også php4.
Avatar billede keysersoze Guru
31. december 2003 - 09:57 #1
For at sikre billederne vil jeg mene at ASPimage vil være ganske glimrende foranstaltning. Med det komponent kan du nemlig loade billederne så man ikke kan se billedstien - og ydermere kan du så sikre at de ikke bare henviser til den asp-side ved at bruge noget request.servervariables i toppen der sikrer at kun et eller enkelte domæner har lov til at kalde filen.

Så se om du kan benytte ASPimage - eller alternativ shotgraph - til at loade dine billeder med. Det koster selvfølgelig lidt at billederne skal kaldes på denne måde frem for direkte, men hvis du mener mange af billederne hentes på anden måde vil det måske alligevel kunne betale sig
Avatar billede chilliboy Nybegynder
31. december 2003 - 11:57 #2
Hej keysersoze.

Mit webhotel understøtter ASPimage.... har du evt. et link hvor jeg kan læse mere om benyttelsen af dette "script"... eller ved hvor en lignende kode, jeg har brug for, ligger online...?

På forhånd tak.
Morten.
Avatar billede keysersoze Guru
31. december 2003 - 15:09 #3
ASPimage kan du læse om her; http://www.serverobjects.com/products.htm#aspimage

Mht servervariables er det alm ASP

jeg har ingen færdig kode til det, men det burde være rimelig simpelt. Endelig kunne man måske også høre hos webhotellet om muligheden for at spærre for adgangen til at hente billederne fra andre end det pågældende domæne
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2004 - 15:30 #4
er du nået videre?