Avatar billede eksperten? Nybegynder
30. december 2003 - 15:43 Der er 5 kommentarer

Hvordan editere listbox ?

Jeg ønsker å kunne vise innholdet i en tabell i en listbox, og så ved å trykke på en knapp gjøre listboxen skrivbar. Etter at knappen er trykket på skal man kunne gjøre endringer i tabellen ved å skrive i listboxen. Er dette mulig ??
30. december 2003 - 16:01 #1
NEJ! Du kan ikke skrive i en listboks. I stedet kan du lave det således at brugeren f.eks. kan dobbeltklikke, hvorefter der åbner sig en lille popup-formular eller in inputboks, hvor han kan skrive i istedet.
Det er lidt besværligt at beskrive princippet i detaljer, men på listboksens VedDobbeltklik-hændelse skal stå noget i retning af:

Docmd.Openform "Din popup-form",,,"ID = " & Me!Listboks,,acDialog
Me!Listboks.Requery
Avatar billede terry Ekspert
30. december 2003 - 17:12 #2
Why do you want to use a listbox when a continuous form will do what you want?
Make a form using the form wizard, choose the table that you want to update through the form and wupti :o)
06. marts 2004 - 21:20 #3
Eksperten->Hvis du har løst dit problem, lukker du så ikke spørgsmålet?
Avatar billede terry Ekspert
07. marts 2004 - 09:37 #4
glad to see that almost all of those outstanding your following up on have me involved too Thomas, I may be lucky and get a few unexpected points :o)
Personally I think admin should be more active following up on those who dont close questions, that we might avoid being called "point grisk" and the like, just because we want the points we feel we have earned.
26. marts 2004 - 11:55 #5
Helt enig Terry. Personligt synes jeg også, at det er noget svineri, at man som "Eksperten?" her kan have 3355 point ude i 31 forskellige spørgsmål, som går flere år tilbage. Det er totalt mangel på respekt for andres tid, at man ikke gider lukke spørgmålene og give de point, der skal gives. Det er så nemt bare at stille et spørgsmål og lade andre bruge tid på det.
Admin burde helt klart kigge på den slags 'brodne kar'.