Avatar billede neo4650 Nybegynder
18. januar 2001 - 22:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kontrolpanel problem.

Hej.

Jeg står i den situration at jeg har en maskine som har fået fjernet kontrol panelet \"HELT\" af den tidliger administrator på computeren og da han ikke vil udlevere sit password til maskinen kan vi ikke få kontrol panelt tilbage igen er der nogen der ved hvordan man klare den ?
Avatar billede mozedennis Nybegynder
18. januar 2001 - 22:27 #1
du kan gå ind og knække administrator password
hvis du har glemt det eller som i din sitiution
ikke har det. hvordan du gør, kan jeg ikke huske,
men det ved jeg folk kan hjælpe dig med her...
Avatar billede dr_scoop Nybegynder
18. januar 2001 - 22:28 #2
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Policies\\System]
\"NoDispCPL\"=dword:00000000

Indsæt ovenstående i en tekstfil kaldet Open.reg

Dobbelt klik på filen....

/Dr_Scoop
Avatar billede neo4650 Nybegynder
18. januar 2001 - 22:31 #3
nu sidder jeg ikke ved maskinen lige nu men er der en mulighed for at fjerne kontrolpanel på min egen maskine og derefter afprøve open.reg filen for at se om den virker.?
Avatar billede dr_scoop Nybegynder
18. januar 2001 - 22:35 #4
Du kan downloade PolEdit (Policy Editor) her:

http://etud.cmontmorency.qc.ca/profs/yferdinand/download/POLEDIT/

/Dr_Scoop
Avatar billede neo4650 Nybegynder
18. januar 2001 - 22:51 #5
Dr. scoop kan ikke kopier poledit.exe fra dit ellers gode link
Avatar billede prodic Mester
19. januar 2001 - 00:14 #6
På en 95/98-cd ligger programmet Poledit også. Med dette installeret på den lokale maskine kan du fjerne de Regler der bliver loadet med Config.pol fra en eventuel server.
Så installer Config.pol fra din originale CD og åbn programmet og åbn Reg-basen så kan du fjerne markeringen i KontrolPanel og efter en genstart skulle den gerne være på plads igen - Kontrolpanelet altså.

Det lyder altså lidt småskummelt at I ikke kan få hans kodeord, er I sikre på at I har lov til at ændre på systemet?? :-)
Avatar billede hotpop Novice
19. januar 2001 - 10:35 #7
Start op i fejlsikker tilstand og slet alle filer med efternavnet pws f.eks. administrator.pws og genstart. vupti! Nu har i alle rettigheder!
Avatar billede hotpop Novice
19. januar 2001 - 13:11 #8
eller også er det pwl... Kan ikke huske det.