Avatar billede ridefisken Nybegynder
28. december 2003 - 22:57 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Kiss DP-500 og internet

Hej.

Jeg har en Kiss DP-500 dvd-afspiller, som har et indbygget netkort. Jeg har sat den til min computers netkort (v.h.a. et krydskabel), og computeren er via et andet netkort tilsluttet min bredbåndsforbindelse.

Delingen af filer med Kiss' medfølgende program virker fint, men når jeg vil høre webradio på dvd-afspilleren eller på anden måde forbinde til internettet, virker det ikke.

Jeg har i windows (XP) delt internet-netkortet så der skulle kunne oprettes forbindelse igennem min computer, men alligevel virker det ikke.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede finntoft Nybegynder
28. december 2003 - 23:06 #1
Køre du med DHCP (Hent automatisk en ip), eller køre du med fast ip?

Har du den nyeste firmware på din player ?
Avatar billede ridefisken Nybegynder
28. december 2003 - 23:09 #2
Jep, jeg kører med dhcp (på afspilleren). Jeg prøvede at slå den til statisk og indtaste tdc's dns-server adresse. Men det virker heller ikke. Angående firmware så er jeg ved at opdatere den nu :)
Avatar billede finntoft Nybegynder
28. december 2003 - 23:16 #3
Okay... Jeg køre med den nyeste firmware. Den firmware der var i min da jeg købte den, hvade en hel anden webradio. Det kan være derfor måske.

Skriver den at den ikke kan oprette forbindelse, når du går ind under webradio ?
Avatar billede ridefisken Nybegynder
28. december 2003 - 23:18 #4
Den skriver noget bullshit med at man skal tjekke om den er koblet til internettet og om "radiostationen transmitterer"...
Avatar billede ridefisken Nybegynder
28. december 2003 - 23:22 #5
Hmm.. Når jeg brænder cd'en med den nye firmware og sætter den i, får jeg besked på at slukke og tænde afspilleren fordi det er en boot-disc. Det gør jeg så, men så snart den tænder igen viser den den samme besked.
Avatar billede finntoft Nybegynder
28. december 2003 - 23:24 #6
Du skal trykke cdskuffen ud, slukke afspileren på sluk-knappen (ikke på fjernbetjeningen) også ligge cd'en i og tænde afspileren igen.

Så skulle den gerne boote på cden
Avatar billede ridefisken Nybegynder
28. december 2003 - 23:31 #7
:-/ ... Det gør den ikke..
Avatar billede finntoft Nybegynder
28. december 2003 - 23:33 #8
Hmmm
Det er vigtigt at skuffen står åben når du tænder afspileren.
Avatar billede ridefisken Nybegynder
28. december 2003 - 23:39 #9
Jeg fyrer den i uden at ´trykke skuffen ind. Så slukker jeg den helt, hvorefter jeg tænder den igen. Så står den lidt med "kiss" i displayet mens den læser cd'en, hvorefter den går på standby igen. Så tænder jeg den på fjernbetjeningen, og VUPTI! så kommer meddelelsen om at man skal genstarte den.
Avatar billede ridefisken Nybegynder
28. december 2003 - 23:45 #10
Nåå.. Det var bare fordi jeg havde pakket iso-filen op med et grimt program. :)
Avatar billede ridefisken Nybegynder
28. december 2003 - 23:57 #11
Nu har jeg installeret den nye firmware, men den kommer stadig med en fejl når den prøver at forbinde. Det er dog ikke den samme, og grafisk ser den anderledes ud, men jeg går ud fra at det bare er en ændring mellem de to firmwareversioner.
Avatar billede yadyam Nybegynder
29. december 2003 - 00:41 #12
Når du deler din internet forbindelse på PC, bliver din PC en DHCP server. Hvilke ip adresser tildeler PC til Kiss og hvilken IP får din PC?
Du kan evt. lave en software bro, mellem de 2 netkort.
Har du prøvet at koble op udenom din PC?
Avatar billede ridefisken Nybegynder
30. december 2003 - 11:43 #13
Kan jeg sætte kiss'en direkte til dsl-modemet?
Avatar billede michaelk Nybegynder
02. januar 2004 - 12:54 #14
Ja det burde du kunne,
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. januar 2004 - 12:59 #15
hvis du taster dem manuelt ind på Kiss'en, så skal du også huske gatewayen

finntoft => når jeg skal opdatere min DP-500 smider jeg bare cd'en i (lukker skuffen), slukker og tænder igen, også booter den.. jeg har aldrig hørt om at det er vigtigt at have skuffen ude når man tænder den
Avatar billede finntoft Nybegynder
02. januar 2004 - 14:15 #16
rkhdk => Det stod der bare i de papiere jeg fik med min afspiller
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. januar 2004 - 14:22 #17
finntoft => Jeg har opdateret min DP-500 siden 2.6.4 og har aldrig lavet det "skuffe" nummer, så det behøver du ikke gå for meget op i om skuffen er ude eller hva' ;o)
Avatar billede finntoft Nybegynder
02. januar 2004 - 14:36 #18
rkhdk => Har aldig gjort det på andre måder. Men skal da prøve nestegang der kommer en ny update, glæder mig til 2.7.8 bliver udgivet.

Dette er et rigtigt god kiss forum, der kan man også finde meget hjælp:
http://www.gooddvdstuff.com/kissdvd/

Her er en guide til hvordan man opgradere ens dp-500 til en dp-508, hvis der er nogen der er så heldige at have Sigma Chip revision B. Har jeg ik desvære ;/
http://www.audiomap.com/artikel/kiss/index-en.htm
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. januar 2004 - 14:37 #19
2.8.0 er udgivet
http://www.kissnordic.dk/?p=hot_news&v=users

jeg kender udemærket det forum

og jeg har desværre rev a (ville ellers smide en hdd i)
Avatar billede finntoft Nybegynder
02. januar 2004 - 14:40 #20
Tak, hvade ikke set den var kommet endnu...

Det var lige så meget for at andre også kunne få glæde af det forum hvis de ikke kendte det.

Har desvære os rev a ;/
Avatar billede ridefisken Nybegynder
02. januar 2004 - 14:43 #21
Det virker altså nu venner, men i må hjertens gerne få nogle points, hvis i smider nogle svar.
Avatar billede finntoft Nybegynder
02. januar 2004 - 14:43 #22
Er da gald for at høre det virker...