Avatar billede razzia Nybegynder
28. december 2003 - 14:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hakker/fryser i Linux ?

Jeg har lige installeret en ren Debian (Linux), på min computer. Alt går som det skal osv...

Men så er det jeg skal til at installere i kender Xfree samt en Window manager, så man har en brugerfalde at have med at gøre. Jeg valgte så at installere Fluxbox, men så er det mit problem begynder at dukke op.

Jeg kan give nogle eksempler når jeg bruger APT-GET funktionen og installere noget kan det henne nogen gange at den hel går amok, sådan at den hakker helt vildt og lidt tid efter så er alt normalt igen som om der ikke er sket noget. Det er også sket når jeg er ved at compile noget, og få gange ved brug af Mozilla hvor jeg slet ikke kan bruge adresselinjen før et minut senere.

Jeg har nogen anelser om hvad det kunne være, det første er selve Xfree at jeg har sat noget forkeret op da jeg installerede det, eller om det kunne være mine drivers til mit grafikkort og til sidst kunne det være min harddisk som er alt for ringe.

Oplysninger:
GeForce 4 Ti4200.
Debian med kernel 2.4.23.
Bruger NVIDIA's drivere.

- Kan i svare mig på hvad kunne være fejlen ?
Avatar billede razzia Nybegynder
28. december 2003 - 15:01 #1
hjælp ?
Avatar billede razzia Nybegynder
28. december 2003 - 21:41 #2
Har fundet ud af det nu skulle optimere min harddisk!!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
28. december 2003 - 21:50 #3
og til eventuelt interesserede gør man det med fx

hdparm -c1 -d1 /dev/hda

(samme for andre harddiske)

hdparm "gemmer" ikke indstillingerne - så det skal gøres ved hver systemstart.

http://debianguiden.dk/dists/stable/html/runlevels.html <- her kan man se, hvordan man kører noget ved hver opstart