Avatar billede invisus Nybegynder
27. december 2003 - 13:58 Der er 6 kommentarer

Min com genstarter lige pludselig?

Min computer genstarter nogle gange eft er et stykke tid efter man har tændt den... Men jeg er i tvivl om, om det er fordi den er for varm eller om det er bundkortet eller andre dele der er noget galt med...
Avatar billede nadster Nybegynder
27. december 2003 - 14:06 #1
Prøv at tage den ene side af dit kabinet og se om den bliver ved med at genstarte. Hvis det hjælper, så kan det tænkes at der er for varmt inde i din pc. Hvis du for nyligt har fået nyt grafikkort, brænder eller hvad ved jeg, er det ikke utænkeligt at din strømforsyning ikke kan klare det hele.

En anden mulighed ved installation af nyt hardware, er at der opstår konflikter med noget af dit gamle hardward. Har du lige fået nyt hardware, så er det også en mulighed at tage et styk gammelt hardware ud af gangen, og se om det var der konflikten lå.

Og så ved jeg ikke om du har clock'et din computer. Hvis du har, så kan det være at du skal sætte den lidt ned igen, da den åbenbart ikke kan klare det den evt. er sat til.

Det var i hvert fald et par muligheder...
Avatar billede kasper76 Nybegynder
27. december 2003 - 14:11 #2
hvor lang tid går der?

Det kan evt være en blæser der er gået kold?
Avatar billede agrezz Nybegynder
27. december 2003 - 14:34 #3
Kan være statisk elektricitet, rør ved dit kabinet og en radiator, eller noget andet med jordforbindelse. Og lad være med at have din computer stående på et tykt gulvtæppe... :)
Avatar billede zhark Nybegynder
27. december 2003 - 14:37 #4
Jeg mener den største "synder" i den forbindelse er en evt. dårlig forbindelse, og vil altid starte med at åbne PCen og kontrollere alle indstikskort (PCI,AGP,RAM og cabler både strøm og IDE cabler), der er ikke nok bare at "kikke" på dem, men efterprøve og ved mindste tvivl tage dem ud og sætter ind igen.
Avatar billede casperdj8 Nybegynder
28. december 2003 - 15:28 #5
nå prøv at gå ind i kontrolpanelet og gå ind i ydelse og vedligeholdelse og klik på strømstyring

når du har gjort det så tag den der hedder sluk for hardisk der kan du vælge hvor lang tid der skal gå før den slukker, du kan og så sige aldrig
det skulle løse det
Avatar billede casperdj8 Nybegynder
28. december 2003 - 15:28 #6
ligger lige også et svar