Avatar billede stussy Nybegynder
26. december 2003 - 01:51 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Genialt Navn til butik

Hvad skal vi hedde ?

Vi er 2 unge fyre som har bestemt os for at starte et firma op med salg af PC og tilbehør.

Vi har de fornødne kontakter til enggros fimaer som vil hjælpe os igang.
Vi har lokalerne.
Vi har startkapital.
Vi har hjemmesiden klar.

Men vi mangler et firmanavn, og en www adresse.

Har nogen af jer eksperter et godt forslag til et navn til butikken.
Navnet skal være ledigt som .dk

Vi har hele vejen regnet med at kalde os
Databasen eller PCline, men begge disse navne er desværre optaget :-(

Pleeeeeeeeaze help us.
Avatar billede kentm Nybegynder
26. december 2003 - 02:00 #1
hdshop.dk
pcbase.dk
pc-shopper.dk
QuliLine.dk
Avatar billede Beach Mester
26. december 2003 - 02:08 #2
Tja... Kan ikke give jer et navn, men en metode til at finde et navn der passer godt ind hos lokalbefolkningen:-)

Kontakt den mest læste lokalavis og få dem til at oprette en konkurrance der simpelthen går ud på at finde et passende navn. Samtidig med at i bestiller denne annonce må i self. også forlange at i får noget PR i selv samme avis.

Den metode har jeg set ganske mange gange efterhånden, og ikke nok med at i med sikkerhed får en masse rigtig gode forslag, så får i også en del PR i avisen som stadig læses af rigtig mange flere end jeres endnu ikke navngivne site.
I kan jo så starte med at ligge jeres site på nettet under noget i stil med http://www.mangler-navn.dk/ (er ledigt).

Når så i har fundet en vinder til noget i 3-4.000,- kroners klassen som kan bruges af alle, kan i jo køre tråden videre og lave endnu en konkurrance med design af jeres logo. Brug igen den lokale avis til dette formål, tro mig de er ganske dygtige til at lave sådanne ting....

I kan næppe bare åbne en butik uden at have annoncer i de lokale sprøjter, så hvorfor ikke bruge de kroner i har sat af til dette på en måde som giver opmærksomhed samtidig med det budskab i vil give jeres kunder?

//Beach
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. december 2003 - 02:36 #3
Jeg kan ikke give dig noget genialt navn, men jeg kan fortælle dig lidt om hvordan du måske kan gribe det an.

1. navnet er vigtigt og det er vigtigt at I selv kan leve med det, derfor brug noget tid på det, vælg ikke med det samme.

2. Meget Vigtigt!!!! undgå modebegreber. For ganske få år siden skulle alle firmaer hedde noget med Super, SuberBedst, Superleg, osv osv. I dag virker disse navne lidt latterlige, prøv at undgå den slags modeudtryk, de vare normalt ikke så længe. Jeg ville ønske der var nogen der havde sagt det til os da vi valgte bufferzone. Zonen vil sikkert være umoderne om ganske kort tid.

3. Tænk på nogle meget kendte Brandnavne og se hvad der er kendetegnende for dem. Det er ofte preson navne, eller begreber, f.eks. LEGO er kort for Leg Godt.

4. prøv at undgå danske specialkaraktere, hvis i vil bruge nettet meget, det giver stadig lidt problemer i forhold til søgemaskinerne
Avatar billede dmcn Praktikant
26. december 2003 - 04:24 #4
henning_k og lystreptilet deaktiveres. Diverse kommentarer fjernet.
Avatar billede runeevers Nybegynder
26. december 2003 - 05:15 #5
Det var ellers ganske underholdende så længe det varede *G*
Avatar billede jonas_m Nybegynder
26. december 2003 - 05:18 #6
Så sandt min ven, så sandt!
Avatar billede Beach Mester
03. januar 2004 - 01:43 #7
Hvad så.... Skal vi se at lukke her eller???

Ved godt man kan finde på multi mange andre ting, og kan da også henvise til 3 butikker der ikke laver andet end at promote og annoncere for firmaer.
Men måske det ville være fint at beskrive hvor i befinder jeg rent geografisk. Et navn er jo lige så vigtigt som det i prøver at sælge!

Hvis i mangler info kunne det være en ide at skrive hvad i mere søger?????

//Beach
Avatar billede stussy Nybegynder
03. januar 2004 - 09:57 #8
jeg fordeler point vildt uretfærdigt måske, men jeg synes beachs ide var vældig god :-)