Avatar billede crx Nybegynder
23. december 2003 - 10:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vider føre $værdier til ny side

Jeg har en <form action="admin/login.php" method="post"> i et login-script. Når man har skrevet login og kode, så kommer videre til den side der tjekker kode og bruger i MySQL.

Mit problem er at når jeg kommer til den side der skal tjekke Bruger, og kode i MySQL, er de $værdier fra min <form> blevet nulstillet/slettet.

Hvis jeg ikke går videre til min login side, men bare bruger echo"$bruger & $kode"; kommer de frem.

Hvad har jeg gjort galt ??

//Crx
Avatar billede schaefner Juniormester
23. december 2003 - 10:56 #1
Det er jo svært at vide når vi ikke kan se hvad du har skrevet i din kode.
Avatar billede phpwiz Nybegynder
23. december 2003 - 10:59 #2
du skal huske på at når du overfører via "post" så skal du hente dine variabler med :

$_POST['login'] og $_POST['kode']
Avatar billede crx Nybegynder
23. december 2003 - 11:00 #3
Min <form>-kode
<form action="admin/login.php" method="post">
<table>
  <tr>
    <td>Bruger: </td>
    <td> <input type="text" name="bruger" size="12"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Kode: </td>
    <td> <input type="password" name="kode" size="12"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td align="center" colspan="2"><input type="submit" value="Send" name="Login"></td>
  </tr>
</form>
  <tr>
    <td colspan="2" align="center">
    </td>
  </tr>
</table>

min login kode
-------------------------------
<?php

$bruger = "asger";
$kode = "914258";

mysql_connect("localhost","bruger","kode");
mysql_select_db("db");
$query = mysql_query("SELECT * FROM login WHERE bruger='$bruger' AND kode='$kode'");
if(mysql_num_rows($query) != 0) {
    $row = mysql_fetch_array($query);
    ?>
<html>

<script>
window.location="http://www.crx-web.dk/yg/priv/index.php"
</script>

</html>
<?php
}

echo"bruger: $bruger";
echo"<br>Kode: $kode";
mysql_close();
?>
Avatar billede schaefner Juniormester
23. december 2003 - 11:02 #4
$bruger = $_POST['bruger'];
$kode = $_POST['kode'];
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. december 2003 - 11:02 #5
Du kan opbevare de oplysninger i en $_SESSION variabel, som netop er til
rådighed på de efterfølgende sider.
Avatar billede crx Nybegynder
23. december 2003 - 11:03 #6
ramlev.dk /> ok det vidste jeg ikke hvor henne skal det sættes ind??
Avatar billede crx Nybegynder
23. december 2003 - 11:05 #7
ahh der var den schaefner takker, læg et svar hvis du vil ha point
Avatar billede schaefner Juniormester
23. december 2003 - 11:06 #8
Nu er jeg lidt i tvivl hvad problemet er. Kan du ikke logge ind eller gemmer den ikke brugernavn når du navigerer rundt på andre sider?
Avatar billede crx Nybegynder
23. december 2003 - 11:15 #9
DEn gemte det ikke når den gik fra den side hvor man skrev kode & bruger, men det gør den nu, skulle bare sætte:
$bruger = $_POST['bruger'];
$kode = $_POST['kode'];
ind.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. december 2003 - 11:19 #10
Det var lidt nemt at misforstå. Men hvad gør du så i /yq/priv/... - checker
du at man er logget ind, eller kan man bare komme ind hvis man kender den
URL.
Avatar billede crx Nybegynder
23. december 2003 - 11:20 #11
I /yq/priv/ - er den Private sektion
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. december 2003 - 11:22 #12
Selvfølgelig - men kan man komme derind uden brugernavn og password,
hvis man kender URL-en?
Avatar billede crx Nybegynder
23. december 2003 - 11:25 #13
ja, skal have lavet noget .htaccess på et tidspunkt, men er ikke lige så fix til det, måske du kan hjælpe mig ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. december 2003 - 11:26 #14
Eller du kan sætte en $_SESSION variabel, der siger man er logget ind.
Du behøver ikke både have .htaccess/.htpasswd, og så dem du har nu i databasen.

Men det er godt nok du er klar over, at der skal mere til.