Avatar billede realbaby1998 Nybegynder
21. december 2003 - 14:56 Der er 1 løsning

Blå skærm ved opstart af Windows XP

Jeg får blå skærm og følgende meddelelse ved opstart af WIndows XP - noget i retning af (meddelelsen forsvinder lynhurtigt): noget fejl i en sti "systemroot/system32/config/SOFTWARE"

Hvad søren kan fejlen være. Maskinen har ellers fungeret perfekt og var meget ren, da den ikke er særlig gammel - havde umiddelbart inden den blå skærm installeret Norton Antivirus og Office XP. Mit floppydrev virker umiddelbart heller ikke mere.

HJÆLP!!!!!!
Avatar billede resten Nybegynder
21. december 2003 - 15:40 #1
Boot op på cdrom
Vælg repair i første konsolmode.
Find C:\Windows med mindre du kører dual boot og derfor har lagt din xp på et andet drev.
Skriv nu kommandoen: COPY ?:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM ?:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG hvor ? er navnet på det drev hvor din xp ligger.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;307545