Avatar billede zerana Nybegynder
19. december 2003 - 19:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

link virker ikke

hej. På min flash side har jeg nogle links til andre sider som jeg har tildelt en get URL action. Men når jeg så har uploaded siden går det galt, når man trykker på disse links.der sker det, at den skriver adressen på linket efteradressen på min side, og så virker linket jo ikke. altså sådan her: www.minside.dk/www.linket.dk
Hvordan får jeg den til at virke som et ordenligt link? det virkerede fint inden jeg uploadede den. Nu er vi ved det, må i også gerne fortælle mig hvordan jeg får den til at hente linket i et nyt vindue.
På forhånd tak..

/Z
Avatar billede mat Nybegynder
19. december 2003 - 19:55 #1
Det lyder mystisk at den tilføjer din egen adresse?

Men det her burde virke, også med et nyt vindue:

on(release) {
    getURL("http://somepage.html", "_blank");
}

mvh mat
Avatar billede olf Nybegynder
22. december 2003 - 15:33 #2
Det lyder som om du et eller andet sted har angivet en relativ sti fremfor en absolut sti.

Som mat skriver:
on(release) {
    getURL("http://somepage.html", "_blank");
}
skulle gerne være en absolut sti, mens

on(release) {
    getURL("somepage.html", "_blank");
}
er en relativ sti. Grunden til at det virker når du kører det fra din lokale pc er, at den ikke (umiddelbart) har en sti, så stien bliver noget i retning af "/"+"www.linket.dk". Når det så er oploaded bliver det pludseligt til: "www.minside.dk/"+"www.linket.dk", hvilket ikke virker.

Håber det forklarer sagen.
Avatar billede zerana Nybegynder
20. januar 2004 - 00:11 #3
hej, undskyld det tog så lang tid at svare, jeg har simpelthen ikke haft tid til at prøve det af. Men det virker, så tak for det. Jeg havde ikke set mats svar stod som kommentar, så da jeg trykkede accepter gik alle pointsne til kun til olf. Det ved jeg ikke lige om man kan gøre noget ved...men ellers må jeg lige smide nogle flere points efter dig i et andet spørgsmål eller noget...
ihvertfald, tak for hjælpen!
-Z
Avatar billede olf Nybegynder
20. januar 2004 - 18:28 #4
Mat, jeg opretter bare et nyt spgm, så får du 15 point. Godt du kunne bruge det Zerana.
Avatar billede olf Nybegynder
20. januar 2004 - 18:31 #5
mat, følg linket: http://www.eksperten.dk/spm/454537 så får du dine point!